T
TomPattyn
Guest
De Char1.bis is in zijn laatste fase naar afwerking toe, dus alvast de opstart van het nieuwe projekt.
Heb deze kit gekregen van een chauffeur van mij. Het is een vrij eenvoudig kitje, 1 sprue, 1 bouwpagina + 1 velletje decals.
Het zal tevens een onderdeel worden van het diorama wat ik in gedachten heb. Heb een aantal weken geleden van Firefly toch een heel resem kitjes overgekocht, allemaal in schaal 1/72.
Echter deze zijn gemengd (WOI + WOII). De bedoeling van deze aankoop was om alle technieken te oefenen, leren en verbeteren. Tijdens de bouw van het eerste setje wat eigenlijk een klein dio is (De FT17 + Char1.bis met de ventjes, de straat + muurtje) kreeg ik een aantal responses om dit straattafereel te laten voor wat het is en zelf een dio te maken.
Natuurlijk zat ik dan verveeld met het tekort aan WOI materiaal (geen duitse voertuigen). Nu ontsproot me het idee om een dio te maken:
Timewars
WOI Vs WOII
Zo kan ik gebruikmaken van de mix aan setjes om tot 1 diorama te komen.
Het enige wat ik dus nog zal moeten zoeken zijn wat Russische tanks en voertuigen, deze GAZ AAA is het enige wat ik heb.
Een woordje uitleg over dit voertuig (ref. Wikipedia)
De GAZ-AAA, ook bekend onder de namen GAZ-3A of GAZ-Timken, was een in de Sovjetunie geproduceerde vrachtwagen voor commercieel en militair gebruik. Het voertuig werd in grote getale geproduceerd in de jaren 1934-1943. In totaal zijn er ruim 37.000 exemplaren, in diverse versies, van gefabriceerd.
Eind jaren 20 kregen de Sovjet leiders meer oog voor de ontwikkeling van de autoindustrie. De Opperste Sovjet sloot in 1929 een overeenkomst met de Amerikaanse autoproducent Ford, waarvan productiefaciliteiten werd geïmporteerd en licenties werden overgenomen voor de eerste modellen. De fabriek van GAZ startte in 1929 met de productie. Een van de eerste modellen was de vierwielige GAZ-AA, gebaseerd op de Ford Model AA, waarvan de zeswielige GAZ-AAA een verdere ontwikkeling was. Het belangrijkste verschil tussen beide modellen was een tandemachteras voor de GAZ-AAA waarmee het laadvermogen werd verhoogd.
Het leeggewicht van de GAZ-AAA vrachtwagen was 2,5 ton; het laadvermogen in terrein was 1,5 ton en 2 ton op wegen. Van de zes wielen werden alleen de vier achterwielen aangedreven, 6 x 4. De motor was een 4 cilinder zijklep benzinemotor met een cilinderinhoud van 3.285cc. Het vermogen was 50 pk bij 2.800 toeren per minuut
Bemanning 1 chauffeur + 1 bijrijder
Lengte 5,335 m
Breedte 2,040 m
Hoogte 1,970 m
Gewicht 2,475 ton
Motor 50 pk bij 2.800 toeren per minuut
Rijbereik 285 kilometer op weg
Heb deze kit gekregen van een chauffeur van mij. Het is een vrij eenvoudig kitje, 1 sprue, 1 bouwpagina + 1 velletje decals.
Het zal tevens een onderdeel worden van het diorama wat ik in gedachten heb. Heb een aantal weken geleden van Firefly toch een heel resem kitjes overgekocht, allemaal in schaal 1/72.
Echter deze zijn gemengd (WOI + WOII). De bedoeling van deze aankoop was om alle technieken te oefenen, leren en verbeteren. Tijdens de bouw van het eerste setje wat eigenlijk een klein dio is (De FT17 + Char1.bis met de ventjes, de straat + muurtje) kreeg ik een aantal responses om dit straattafereel te laten voor wat het is en zelf een dio te maken.
Natuurlijk zat ik dan verveeld met het tekort aan WOI materiaal (geen duitse voertuigen). Nu ontsproot me het idee om een dio te maken:
Timewars
WOI Vs WOII
Zo kan ik gebruikmaken van de mix aan setjes om tot 1 diorama te komen.
Het enige wat ik dus nog zal moeten zoeken zijn wat Russische tanks en voertuigen, deze GAZ AAA is het enige wat ik heb.
Een woordje uitleg over dit voertuig (ref. Wikipedia)
De GAZ-AAA, ook bekend onder de namen GAZ-3A of GAZ-Timken, was een in de Sovjetunie geproduceerde vrachtwagen voor commercieel en militair gebruik. Het voertuig werd in grote getale geproduceerd in de jaren 1934-1943. In totaal zijn er ruim 37.000 exemplaren, in diverse versies, van gefabriceerd.
Eind jaren 20 kregen de Sovjet leiders meer oog voor de ontwikkeling van de autoindustrie. De Opperste Sovjet sloot in 1929 een overeenkomst met de Amerikaanse autoproducent Ford, waarvan productiefaciliteiten werd geïmporteerd en licenties werden overgenomen voor de eerste modellen. De fabriek van GAZ startte in 1929 met de productie. Een van de eerste modellen was de vierwielige GAZ-AA, gebaseerd op de Ford Model AA, waarvan de zeswielige GAZ-AAA een verdere ontwikkeling was. Het belangrijkste verschil tussen beide modellen was een tandemachteras voor de GAZ-AAA waarmee het laadvermogen werd verhoogd.
Het leeggewicht van de GAZ-AAA vrachtwagen was 2,5 ton; het laadvermogen in terrein was 1,5 ton en 2 ton op wegen. Van de zes wielen werden alleen de vier achterwielen aangedreven, 6 x 4. De motor was een 4 cilinder zijklep benzinemotor met een cilinderinhoud van 3.285cc. Het vermogen was 50 pk bij 2.800 toeren per minuut
Bemanning 1 chauffeur + 1 bijrijder
Lengte 5,335 m
Breedte 2,040 m
Hoogte 1,970 m
Gewicht 2,475 ton
Motor 50 pk bij 2.800 toeren per minuut
Rijbereik 285 kilometer op weg