Om de wachtperiodes te overbruggen bij de bouw en schildering van mijn "Korea project" (Mig versus Sabre ) ben ik begonnen met dit nieuwe project . De bouw van een Gloster Meteor F1 . een kit van Tamiya op de voor mij gebruikelijke schaal van 1/48 . Ik dacht er een Belgische versie van te maken en had al de nodige decals voor de reconversie besteld en gekocht bij daco product toen ik tot de bevinding kwam dat deze F1 alleen gedurende de laatste maanden van WO2 gevlogen heeft voor en boven England en enkel ingezet is geweest tegen de befaamde V1 's; Ik blijf dus bij de realiteit en het zal de Engelse versie worden .
Het lijkt mij een eenvoudige kist om te bouwen en in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij de bouw van de meeste vliegtuigen moeten wij nu eens niet beginnen met de cockpit , maar met de romp en de vleugels . Deze zijn ondertussen samengebouwd en de passing is zeer goed , er was enkel een klein beetje te plamuren bij de aanzet van de vleugels.
mvg ; Sabre
Het lijkt mij een eenvoudige kist om te bouwen en in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij de bouw van de meeste vliegtuigen moeten wij nu eens niet beginnen met de cockpit , maar met de romp en de vleugels . Deze zijn ondertussen samengebouwd en de passing is zeer goed , er was enkel een klein beetje te plamuren bij de aanzet van de vleugels.
mvg ; Sabre