ik bouw deze met propellor.
Ik heb even doorgelezen en blijkt: van 15 geleverde toestellen waren er 11 operationeel bij het uitbreken van de oorlog (ook de "22" die ik ga bouwen).
De luchtmacht had er nog 80 besteld bij Fairey te Gosselies, die deze in licentie mocht maken. Net voor de invasie waren een "groot aantal"(geen exacte cijfers kunnen terugvinden) airframes gebouwd maar deze hadden geen motoren wegens het uitblijven van de levering uit Groot-Brittannië.
Bij het bombardement van de fabriek waren de prop-loze toestellen een makkelijke/weerloze prooi.
De operationele hadden, buiten ééntje, een 2bladige schroef.
Stel je eens voor, mei 1940: de Belgen op volle sterkte: 90tal Hurricanes en 40 Brewster Buffalo's (besteld in de US)...en dan nog de Fiat cr42 (40 ipv de geleverde 30)
Terug naar het model:
Na de onderkant.... volgt de bovenkant.
Op de vleugeltippen zitten de navigatielichten en deze zijn door Airfix meegegoten in plastiek. Dit vind ik bijzonder lelijk, dus heb ik alvast een hoekje uitgezaagd en wil daar zelf lichtjes voor maken. We zullen zien of het lukt.
Ik ga het me wat makkelijk maken en heb een bestelling aangekregen:
een maskeerset voor zowel canopy als de camouflage (bij bestelling wel opletten want er zijn 2 soorten camo: A en B)
Eens kijken hoe dat uitp(l)akt....
Gr
Thiery