Luc, het doet me veel deugd dat je met deze grote kit gaat beginnen. Ik heb deze ook op de plank liggen en dat moet mijn 'magnum opus' worden met enorm veel werk en research. Zie ook mijn sig hiernaast
Het zou kunnen dat het volgen van je topic weer de kriebels geeft om eraan verder te gaan... maar met mijn eigen Heinkel moet ik nog gaan uitzoeken hoe ik bepaalde onderdelen het beste kan (laten) maken met een CNC-machine.
Heb je ergens een vraag over, of wil je foto's of iets dergelijks, wat dit vliegtuig of de kit betreft, dan sta ik altijd voor je klaar. Ik heb de werkplaatshandboeken en vlieghandleidingen van dit toestel in huis, vergezeld van een paar boeken en persoonlijke foto's die ik in Londen heb gemaakt van alle kanten van het vliegtuig... laat maar weten wanneer je iets nodig hebt.
Ik zal je niet vermoeien met alle verbeterpunten van de kit, maar wil je toch in overweging geven om de pootjes van het klapstoeltje van de navigator (die overigens ook de bommenwerpinstallatie bediende) te verlengen. Die zijn belachelijk kort en zien er niet uit. Iets anders wat totaal niet klopt, zijn de bommenrekken, maar gelukkig zie je daar niet veel van als de kit eenmaal in elkaar steekt. Vooral niet als je de schuifdeuren van cockpit richting bommenruimte dicht laat. De crew haalde die er veelal uit om eenvoudige doorgang mogelijk te maken, maar als je de Eduard-bommenrekkenset niet hebt kun je de deurtjes beter dicht laten. Overigens raad ik je af om die Eduard-set te kopen. Hij is te duur en klopt niet (hoewel een flinke verbetering t.o.v. de Revell-exemplaren). Als je wilt kan ik je de juiste maten doorgeven, dan zou je de bommentrekken zelf kunnen maken van messingplaat en een punch&die-set (als je een gietijzeren set hebt ten minste, de aluminium punch&die-sets kunnen het messing niet aan).
Ok ik kan hier nog wel een uur blijven doorratelen, want dit vliegtuig is mijn grote passie... maar laten we het erop houden dat jij gewoon je vragen stelt als je vragen hebt en ik zal proberen me in te houden bij het geven van ongevraagde info.