F
Flynn
Guest
Het grote Heinkel he.111 topic.
Dit zal een project worden met redelijk wat reikwijdte en tijd.Deze Heinkels welke nu op m'n bureau komen te liggen hebben al een hele tijd liggen stofhappen. We beginnen met enkele miserabele hoopjes ellende, 't is te zeggen, wat lege rompen met vleugels.
Wat hebben we?
1 voormalige Heinkel He.111Z (Italeri)
1 voormalige Heinkel He.111H (Italeri)
1 voormalige Heinkel He.111H-20 (Airfix)
1 set vleugels van een He.115 (Matchbox)
en
2 Nieuwe Heinkel He.111Z (Italeri)
Wat gaan we hieruit distileren?
De 2 nieuwe Heinkel He.111Z zullen veranderd worden naar 4 He.111H's. Hiervoor zullen we de vleugels van de wrakken gebruiken.De rest van de onderdelen in de doos zijn hiervoor toereikend. Er zullen zelfs wat overschotjes zijn.
De Airfix zal volledig heropgebouwd worden, het grootste deel is aanwezig, enkel wat lijmvlekken :/ en ander cosmetisch werk zal hier nodig zijn.
De voormalige He.111H zal omgebouwd worden naar een vroege He.111 met spitse neus (hiervoor heb ik een spruetje met clearparts van Roden kunnen bemachtigen). Ook zal ik hier gebruik maken van het vleugelmiddenstuk van de Z en de vleugels van de He.115 om nieuwe vleugels te maken voor het vroege type.
Dan heb ik nog een zijsprongetje voor de 2 overgebleven rompen, nog een vleugelmiddenstuk en wat frulletjes. Hier wil ik een klein dio-tje maken van achtergelaten en kaalgeplukte afgeschreven Heinkels. Spannend!
Dit zijn de plannen, nu nog de uitwerking.
Hierbij wat fotootjes van de hoop plastic.
Zoals jullie kunnen zien heb ik reeds de meeste verf verwijderd met ovenreiniger. Ook werd de Airfix gedemonteerd en de lijmkuilen werden gevuld met putty. Voor de lege rompen zal ik nieuwe interieurs moeten scratchen en hiervoor zal ik nieuwe Italeri-kits gebruiken als patroon. Ik zal ook nog twee volledige onderstellen moeten scratchen voor de vroege he.111 en de gesloopte he.111. Indien er hier iemand is die nog een overschotje heeft liggen van een oude he.111, dan hoor ik het graag
Voor de serres die op de twee gesloopte rompen komen ben ik nog aan het nadenken over een oplossing. We zien wel.
De hoop plastic!
En de lange weg naar een vroege He.111 is begonnen.
De He.115 vleugels worden onder handen genomen.
En zover zijn we al
Tot gauw!
Dit zal een project worden met redelijk wat reikwijdte en tijd.Deze Heinkels welke nu op m'n bureau komen te liggen hebben al een hele tijd liggen stofhappen. We beginnen met enkele miserabele hoopjes ellende, 't is te zeggen, wat lege rompen met vleugels.
Wat hebben we?
1 voormalige Heinkel He.111Z (Italeri)
1 voormalige Heinkel He.111H (Italeri)
1 voormalige Heinkel He.111H-20 (Airfix)
1 set vleugels van een He.115 (Matchbox)
en
2 Nieuwe Heinkel He.111Z (Italeri)
Wat gaan we hieruit distileren?
De 2 nieuwe Heinkel He.111Z zullen veranderd worden naar 4 He.111H's. Hiervoor zullen we de vleugels van de wrakken gebruiken.De rest van de onderdelen in de doos zijn hiervoor toereikend. Er zullen zelfs wat overschotjes zijn.
De Airfix zal volledig heropgebouwd worden, het grootste deel is aanwezig, enkel wat lijmvlekken :/ en ander cosmetisch werk zal hier nodig zijn.
De voormalige He.111H zal omgebouwd worden naar een vroege He.111 met spitse neus (hiervoor heb ik een spruetje met clearparts van Roden kunnen bemachtigen). Ook zal ik hier gebruik maken van het vleugelmiddenstuk van de Z en de vleugels van de He.115 om nieuwe vleugels te maken voor het vroege type.
Dan heb ik nog een zijsprongetje voor de 2 overgebleven rompen, nog een vleugelmiddenstuk en wat frulletjes. Hier wil ik een klein dio-tje maken van achtergelaten en kaalgeplukte afgeschreven Heinkels. Spannend!
Dit zijn de plannen, nu nog de uitwerking.
Hierbij wat fotootjes van de hoop plastic.
Zoals jullie kunnen zien heb ik reeds de meeste verf verwijderd met ovenreiniger. Ook werd de Airfix gedemonteerd en de lijmkuilen werden gevuld met putty. Voor de lege rompen zal ik nieuwe interieurs moeten scratchen en hiervoor zal ik nieuwe Italeri-kits gebruiken als patroon. Ik zal ook nog twee volledige onderstellen moeten scratchen voor de vroege he.111 en de gesloopte he.111. Indien er hier iemand is die nog een overschotje heeft liggen van een oude he.111, dan hoor ik het graag
Voor de serres die op de twee gesloopte rompen komen ben ik nog aan het nadenken over een oplossing. We zien wel.
De hoop plastic!
En de lange weg naar een vroege He.111 is begonnen.
De He.115 vleugels worden onder handen genomen.
En zover zijn we al
Tot gauw!