Hoofdsponsor

1/72 HMMWV M1045

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 24/03/2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
IPMS Gent en de shelf queens ...

Terwijl ik aan de B17 verder pruts toch nog effe een ander doosje er bij nemen.
In feite is het een dubbele bouw want er steken 2 kits in deze Dragon doos uit 2005.

Boxart.jpg

Zoals je kan zien heeft de vorige eigenaar op de doos geschreven dat er al 1 model gemaakt is maar dat klopt niet helemaal want hij ligt nog in stukken.

Wie het niet zou weten HMMWV (ook gekend als Humvee of Hummer) betekend: High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle.
Deze versie, de M1045, is voorzien van het TOW raketsysteem. TOW = Tube launched, Optically-tracked, Wire-guided.

Het tweede voertuig is een updated versie van de vorige, een M1046 TOW with ASK. ASK = Armored Survivability Kit, dus een betere bescherming voor voertuig en passagiers.

Parts.jpg

De doos en inhoud.

Instructies.jpg

en de typische Dragon instructies op foto basis.
We gaan er ons niet bij haasten ...

Ik had een paar slechte ervaringen met deze kit. Ik kreeg de banden niet over de velgen zonder die zwaar te beschadigen. Probeer daar een deel af te snijden, zodat de banden er makkelijker over schuiven. Zie het Kiowa-project een tijd geleden. Ik vond ook de handleiding niet zo duidelijk, het was beter zwart-wit gebleven.

https://www.modelbouwen.be/threads/dragon-hmmwv-tweelingkit-wip.14595/#post-352092

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan