M
modeleeklo
Guest
Al een hele tijd lid van dit forum maar eigenlijk nog nooit iets op geplaatst.
Daar gaan we dus verandering inbrengen - eerst enkele fotokes het bouwverslag komt binnenkort.
Momenteel ben ik aan het eindstadium bezig dus binnenkort meer ... of kom eens kijken op de beurs van onze Zelzaatse modelbouwvrienden 10/8/2008 op de clubstand van Modelbouw Eeklo (zoek naar de autoband ...).
Bovenstaand een afbeelding van de originele bouwdoos van Tamiya -
Voor de liefhebbers, het gaat over de 20043 Honda RA 272 op schaal 1/20e
Bovenstaand de motor, inderdaad niet veel groter dan een 1 euro-geldstukje.
Het was mijn bedoeling om met eenvoudige hulpmiddelen zoveel mogelijk te detailleren oftewel proberen te bewijzen dat je echt geen (dure) update- of detailleringsets nodig hebt om tot een mooi resultaat te komen. Veranderingen die gebeurt zijn: zelfgemaakte cilinderkoppen (ijzer), bekabeling en slangetjes aangebracht, uitlaten (boven en onder) gedeeltelijk vervangen door koperen buisjes en daarna zwart gespoten, ander kleurschema gebruikt. In een later stadium zelfgemaakte veringen gemaakt en remleidingen aangebracht.
Zicht op het voorgedeelte met remleidingen en ander bekabeling.
Totaalzicht (begin augustus 200 met het motorblok, ijzeren staafjes voor verbinding met de monocoque en de zelfgemaakte veringen.
Bouwverslag volgt in de loop van augustus 2008 ...
Daar gaan we dus verandering inbrengen - eerst enkele fotokes het bouwverslag komt binnenkort.
Momenteel ben ik aan het eindstadium bezig dus binnenkort meer ... of kom eens kijken op de beurs van onze Zelzaatse modelbouwvrienden 10/8/2008 op de clubstand van Modelbouw Eeklo (zoek naar de autoband ...).
Bovenstaand een afbeelding van de originele bouwdoos van Tamiya -
Voor de liefhebbers, het gaat over de 20043 Honda RA 272 op schaal 1/20e
Bovenstaand de motor, inderdaad niet veel groter dan een 1 euro-geldstukje.
Het was mijn bedoeling om met eenvoudige hulpmiddelen zoveel mogelijk te detailleren oftewel proberen te bewijzen dat je echt geen (dure) update- of detailleringsets nodig hebt om tot een mooi resultaat te komen. Veranderingen die gebeurt zijn: zelfgemaakte cilinderkoppen (ijzer), bekabeling en slangetjes aangebracht, uitlaten (boven en onder) gedeeltelijk vervangen door koperen buisjes en daarna zwart gespoten, ander kleurschema gebruikt. In een later stadium zelfgemaakte veringen gemaakt en remleidingen aangebracht.
Zicht op het voorgedeelte met remleidingen en ander bekabeling.
Totaalzicht (begin augustus 200 met het motorblok, ijzeren staafjes voor verbinding met de monocoque en de zelfgemaakte veringen.
Bouwverslag volgt in de loop van augustus 2008 ...
Laatst bewerkt door een moderator: