Na mijn herseninfarct kon ik 3 maanden geen papier bouwen.
Maar de revalidatie ging heel goed en langzaam ging ik weer met grote stukken papier werken.
Zo kon ik met wat grotere stukken werken wat resulteerde in Sleeping Bear. ( waar ook mijn verhaal over mijn CVA staat)
Wij gingen 4 weken op vakantie en ik wilde toch gaan proberen weer een schip te bouwen en dat werd:
Ijsbreker Stephan Jantzen in schaal 1:250
Wat technische data van wikipedia:
Dit is de bouwplaat van MVK:
Ik heb dit schip gebouwd op de meest eenvoudige manier, wat op de bouwplaat staat is gebruikt.
Dus geen laserpart of andere toevoegingen, alleen de masten zijn gemaakt van satéprikkers.
Hierdoor krijg je een model zoals iedereen dit moet kunnen bouwen en wat voor mij een goede oefening was.
Maar genoeg gebabbel, foto's......
De bouwplaat bestaat uit 4 A4tjes:
Dus snijden en plakken, de romp:
de dekken Zoals je kan zien zijn de relingen geprint, normaal zou ik die eraf snijden en vervangen voor laser gesneden railingen:
Daarna kwamen de dekhuizen:
En de schoorsteen:
En alle trapjes en nog meer klein spul:
En toen waren de 4 weken vakantie voorbij, ik heb deze verder thuis afgewerkt.
Fred
Maar de revalidatie ging heel goed en langzaam ging ik weer met grote stukken papier werken.
Zo kon ik met wat grotere stukken werken wat resulteerde in Sleeping Bear. ( waar ook mijn verhaal over mijn CVA staat)
Wij gingen 4 weken op vakantie en ik wilde toch gaan proberen weer een schip te bouwen en dat werd:
Ijsbreker Stephan Jantzen in schaal 1:250
Wat technische data van wikipedia:
|
Stephan Jantzen [de] |
|
Admiralty Shipyard (Leningrad, USSR) |
775 |
15 September 1966 |
30 December 1966 |
30 November 1967 |
1967–2005 |
IMO number: 7117486[1] |
Museum ship |
Dobrynya Nikitich-class icebreaker |
67.64 m (222 ft) |
18.28 m (60 ft) |
5.64 metres (18.5 ft) (maximum) |
3 × 13D100 (3 × 1,800 hp) |
Diesel–electric; three shafts (2 × 2,400 hp + 1,600 hp) |
14.6 knots (27.0 km/h; 16.8 mph) (maximum) |
6,000 nautical miles (11,000 km; 6,900 mi) at 12 knots (22 km/h; 14 mph) |
14 days |
|
Dit is de bouwplaat van MVK:
Ik heb dit schip gebouwd op de meest eenvoudige manier, wat op de bouwplaat staat is gebruikt.
Dus geen laserpart of andere toevoegingen, alleen de masten zijn gemaakt van satéprikkers.
Hierdoor krijg je een model zoals iedereen dit moet kunnen bouwen en wat voor mij een goede oefening was.
Maar genoeg gebabbel, foto's......
De bouwplaat bestaat uit 4 A4tjes:
Dus snijden en plakken, de romp:
de dekken Zoals je kan zien zijn de relingen geprint, normaal zou ik die eraf snijden en vervangen voor laser gesneden railingen:
Daarna kwamen de dekhuizen:
En de schoorsteen:
En alle trapjes en nog meer klein spul:
En toen waren de 4 weken vakantie voorbij, ik heb deze verder thuis afgewerkt.
Fred