Hoofdsponsor

1/10 Iron Horse 1/10 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkie dik

Well-known member
Registered
Na een lange tijd ben ik eens terug aan een motorfiets begonnen.
Een HD van Academy.
Deze ga ik bouwen out of the box.

Er was een probleem met de motor;
een gietfout waar men niet naast kan kijken.
Het frame was één en al misere, klemmen en tape om alles
zo goed mogelijk uitgelijnd te krijgen.
De achterbrug en motor er los in gezet zodanig dat ze er recht in kwamen te zitten.
De foto's zeggen meer dan de tekst

4_1.jpg

5_4.jpg

5_3.jpg

7_6.jpg

5_5.jpg

tot de volgende.

Grtz.
Dikkie dik
 
Laatst bewerkt:
Leuk, nog eens een motorfiets.
Veel succes met de bouw en hopelijk past de rest een beetje beter.

Erik.
 
Heel leuk.

Zo te lezen, zijn de Academy moto kits dus niet bepaald te vergelijken met die van Tamiya ? Want dat zijn de enige waar ik ervaring, en prettige herinneringen aan heb.
Het is ondertussen al jaren geleden dat ik nog eens een motootje gemaakt heb (en eerlijkheidshalve, als ik al ooit een perfecte creatie gemaakt heb, dan was het wel een Tamiya motor), en wetende dat er nog een Hayabusa in m'n stash ligt, beginnen m'n handjes ook weer te jeuken.
Al had ik ooit eens het idee om zelf een creatie te proberen te scratchen alla OCC.

BTW : "80" ? is dat de cilinder inhoud ? (want ik heb er geen enkel idee van om welk model het precies gaat), dat hoor je niet vaak, maar ja, zo zijn er nog een paar motoren met een rare motorblok, zo heb ik ooit eens een 72cc gehuurd op een exotisch eiland.
 
BTW : "80" ? is dat de cilinder inhoud ? (want ik heb er geen enkel idee van om welk model het precies gaat), dat hoor je niet vaak, maar ja, zo zijn er nog een paar motoren met een rare motorblok, zo heb ik ooit eens een 72cc gehuurd op een exotisch eiland.

80 is inderdaad de cilinderinhoud. Meer bepaald "Cubic Inch"
Amerikaanse motorfietsen en auto's gebruiken deze aanduiding.
Dit komt overheen met wat wij een 1300cc zouden noemen (1310 om juist te zijn).
Is ietsje zwaarder dan uw 72cc. van op vakantie.

Erik.
 
80 is inderdaad de cilinderinhoud. Meer bepaald "Cubic Inch"
Amerikaanse motorfietsen en auto's gebruiken deze aanduiding.
Dit komt overheen met wat wij een 1300cc zouden noemen (1310 om juist te zijn).
Is ietsje zwaarder dan uw 72cc. van op vakantie.

Erik.

Hmmn, inderdaad "iets" zwaarder dan m'n 72cc, maar slechts ietsje zwaarder (en aan de motorblok te zien een pak minder snel) dan m'n eigen 1100cc van destijds :)

Maar hoe zit het voor de rest met de kwaliteit van de kit ?
 
Als ik de gietramen eens goed bekijk dan zal ik nog veel plezier hebben aan het monteren van de stukken.
losgekomen stukken of een klein beetje vervormd.
laat ons zeggen een maandag doos.

de enige perfecte gietramen zijn deze van de lenzen
van de verlichting (rood en wit) en van de tank en koffers
die zijn al in hun kleur en ga ik proberen zo te houden.

grt
Dikkie dik
 
Het frame goed laten drogen zodat ik de motor met versnellingsbak kon monteren.
De achterbrug monteren met wiel en daarna beginnen aan
de constructie van de zijkoffers


3_11.jpg

5_7.jpg

3_9.jpg

2_14.jpg

4_16.jpg

een testfit met een stuk van één van de zijkoffers.

5_17.jpg

grtz
Dikkie dik
 
Laatst bewerkt:
Hehe, ik zie dat sinds je kamer klaar is, je er volop bent ingevlogen hier.
Ziet er een mooi fietsje uit in wording.
Is dit gespoten die koffer? Zo ja, ik zou voor het monteren zorgen dat hij gepolijst is. Ik zie een beetje "sinaasappelhuid".

(Ik weet dat ik kritisch ben, maar heb je in levende lijve al kunnen ontmoeten en denk dat jij hiermee wel overweg kunt)
 
heb eindelijk de tijd gevonden om de foto's van de afgebouwde iron horse te plaatsen


het achterspatbord:
daar kwam een beetje wring en plooiwerk aan te pas om alles
op zijn plaats te krijgen.

5_19.jpg

het zadel:
één van de stukken waar geen extra werk aan was.

5_20.jpg

de tank:
de doppen op dezelfde afstand zetten was het moeilijkste

4_22.jpg

de zijkoffers met top case
op de foto van de top case zie je iets eigenaardig in het
oppervlak, dit is enkel zo op de foto.

1_26.jpg

3_27.jpg

3_29.jpg


de uitlaten:
na veel snij en schuurwerk dan toch passend gekregen.

2_30.jpg


4_31.jpg

de voorvork:
het voorste spatbord moeten schuren en herpolieren omdat
er een kras in zat.
het was nl. afgebroken van zijn sprue.

2_34.jpg
de decals aanbrengen:
deze daarna vernist om ze te sealen.

2_36.jpg

3_37.jpg

4_39.jpg

en uiteindelijk het volledig model


2_44.jpg

de lenzen van de lichten zijn erin gezet met micro kristal clear
dit laat geen lijnresten na

2_43.jpg

3_40.jpg

4_41.jpg


grt
dikkie dik
 
Laatst bewerkt:
Mooi model Dikkie Dik.
Als je me enkele foto's (max 10) toestuurd zet ik je Iron Horse in de gallerij.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan