Hey allemaal,
Na een hele tijd geen bouwverslag meer te hebben geplaatst, is het nu nog stilletjes tijd geworden.
Mede door m'n rugproblemen, lag ik een hele tijd stil ,maar ondanks alles kan dit niet blijven duren... en is het nu eenmaal zo hé
Daarom ,had ik aan dit modelletje gedacht, gewoon rustig weg en OOTB van dit oudere model van Tamiya.
Niks moet ,alles mag....dus we zien wel.
Een kleine toelichting ivm de " Kübelwagen "
De Volkswagen (Volkswagen Typ 82) was een personenvoertuig dat tijdens de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt door de Duitse Wehrmacht en de Waffen-SS.
Geschiedenis
De auto was gebaseerd op de voorloper van de Volkswagen Kever en werd gebouwd in de Volkswagenfabriek in KdF-Stadt, het huidige Wolfsburg. Er zijn circa 55.000 stuks gebouwd. Deze Kübelwagen had dezelfde taak als de jeep bij de geallieerden. Omdat de Volkswagen Kübelwagen alleen achterwielaandrijving had, waren de prestaties in ruw terrein echter slechter dan die van de vierwielaangedreven jeep.
Technische gegevens
lengte: 3,74 m
breedte: 1,6 m
hoogte: 1,65 / 1,11 m
leeggewicht: 750 kg
gewicht, gevechtsklaar: 1150 kg
bepantsering: geen
motor: 4 cilinder boxermotor, luchtgekoeld
cilinderinhoud: 985 cc / 1131 cc
aantal versnellingen: vier vooruit; 1 achteruit
maximumsnelheid op de weg: 80 km/u
bereik 400 – 450 km
Bron: Wikipedia
De doos:
De onderdelen:
Na een hele tijd geen bouwverslag meer te hebben geplaatst, is het nu nog stilletjes tijd geworden.
Mede door m'n rugproblemen, lag ik een hele tijd stil ,maar ondanks alles kan dit niet blijven duren... en is het nu eenmaal zo hé
Daarom ,had ik aan dit modelletje gedacht, gewoon rustig weg en OOTB van dit oudere model van Tamiya.
Niks moet ,alles mag....dus we zien wel.
Een kleine toelichting ivm de " Kübelwagen "
De Volkswagen (Volkswagen Typ 82) was een personenvoertuig dat tijdens de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt door de Duitse Wehrmacht en de Waffen-SS.
Geschiedenis
De auto was gebaseerd op de voorloper van de Volkswagen Kever en werd gebouwd in de Volkswagenfabriek in KdF-Stadt, het huidige Wolfsburg. Er zijn circa 55.000 stuks gebouwd. Deze Kübelwagen had dezelfde taak als de jeep bij de geallieerden. Omdat de Volkswagen Kübelwagen alleen achterwielaandrijving had, waren de prestaties in ruw terrein echter slechter dan die van de vierwielaangedreven jeep.
Technische gegevens
lengte: 3,74 m
breedte: 1,6 m
hoogte: 1,65 / 1,11 m
leeggewicht: 750 kg
gewicht, gevechtsklaar: 1150 kg
bepantsering: geen
motor: 4 cilinder boxermotor, luchtgekoeld
cilinderinhoud: 985 cc / 1131 cc
aantal versnellingen: vier vooruit; 1 achteruit
maximumsnelheid op de weg: 80 km/u
bereik 400 – 450 km