Hoofdsponsor

Anders / onbekend Kharakov winter 1943 (frozen soldier) [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Kharkov winter 1943 (frozen soldier) [wip]

sommige hebben de figuur waarschijnlijk al zien passeren, ze is van Miranda en zeker 20 jaar oud.
Het is een geschenk die ik van een andere modelbouwer heb gekregen, ze heeft de fouten en gebreken van een figuur uit die tijd.
Ze is op sommige plaatsen een beetje gedeformeerd en slecht gegoten maar voor een experiment is ze zeker te gebruiken.
deze week kreeg ik foto's te zien van queen of the north geschilderd door Roman Lappat http://www.puttyandpaint.com/projects/10819 en ik vind het een uitdaging iemand zo weer te geven. Ik ben nog ver van een resultaat dat mijn voldoening draagt maar ik heb de richting toch al gevonden.

Na een beetje opzoek werk situeert de figuur zich het best in de winter 1943 aan het oostfront.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hij is nog in een begin stadium, we zullen zien hoe hij evolueert.

grtx Jan

Laatst bewerkt:
Je zegt dat hij nog in een beginstadium verkeert, maar ik vind de kou er toch al afkomen hoor Jan, goed gedaan.

Prachtig werk , maar op 1 foto ziet hij een beetje scheel van de honger denk ik ( een slagschaduw denk ik ) nu het is daarjuist al vernoemd ik krijg het echt koud als ik er naar kijk werkelijk realistisch
Grt
Marc

Zeer mooi maar juist één puntje bedoel je Kharkov in de titel in plaats van Kharakov?

Jan dit is nog in vroeg stadium maar begin jij van in het begin die ijzige kleur toe te passen of pas na meerdere lagen en welke kleur gebruik je daarvoor ?
grt Pascal

Ik kan niet voor Jan spreken maar ikzelf werk heel geleidelijk met erg dunne laagjes naar de finish toe Pascal. Omdat Jan met acryls werkt, kan ik er ook niks over zeggen.

Pascal, nu moet ik u eigenlijk een eerlijk antwoord schuldig blijven. Begonnen ben ik met een basiskleur pale flesh en eigenlijk direct begonnen met tussen elke laag sterk verdunt blauw of paars toe te voegen indien ik het gevoel had dat de kleur kipt terug een licht laagje pale flesh. Wat je ziet zijn de onderlagen die doorschemeren in de vleeskleur, voor de schaduwen heb ik denk ik alles wat ik aan nuances van vleeskleur heb en verschillende donker rood tonen scale 75 en vallejo gebruikt. Momenteel ziet er al een uur of 8 werk in en stilletjes krijgt hij de kleur die ik wil.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

antwoord zit er gelijk in en ben mee Jan.thanks
het vb. van Miranda is prachtig toch mis zie iets aan haar voorhoofd ook al zou ik het resultaat niet kunnen behalen maar de schilder wel. grt Pascal

Ziet er weer netjes uit, state of the art stofweergave maar dat ben ik van je gewend Jan. Misschien dat ik het camopatroon op de helmhoes nét iets te groot vind maar ik kan mis zijn.

Terug
Bovenaan