Hoofdsponsor

1/76 Landrover 1 tonne FC truck.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 9 januari 2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
IPMS Gent en de interne club wedstrijd: Shelf Queens.

Dit is er eentje dat ik zelf ooit heb opgestart tijdens een beurs maar er nooit aan verder heb gedaan.

Boxart 1.jpg

JB Models, schaal 1/76, plastiek en zal OOB gebouwd worden. Deze Landrover is in het algemeen beter gekend als Landrover FC 101.

Boxart 2.jpg

Instructions.jpg

De instructies zijn duidelijk.

Parts 1.jpg

De nog niet gebruikte onderdelen,

Parts 2.jpg

en hetgeen al behandeld was. De delen van de cabine zijn in klare plastiek en dit was waarschijnlijk een deel van de reden waarom deze kit geparkeerd werd.

Vele jaren geleden ben ik eens een colonne van deze voertuigen behorende tot het Luxemburgse leger tegengekomen en vond ze wel speciaal.
Later, tijdens één der eerste edities van Wings & Wheels, heb ik de kans gehad een dergelijk voertuig te fotograferen binnen en buiten dus details genoeg.

Maar het is een kleine leuke kit en na enkele uren steekt deze bijna volledig in elkaar.

Assembled 1.jpg

Assembled 2.jpg

Assembled 3.jpg

Portieren en dak nog in dryfit want er moet nog voorbereidend werk gedaan worden alvorens te kunnen verven.

Assembled 4.jpg

Groot is ie niet maar zal wel een trekker worden van een stuk geschut dat we binnenkort gaan opstarten.

Vele jaren geleden ben ik eens een colonne van deze voertuigen behorende tot het Luxemburgse leger tegengekomen en vond ze wel speciaal.
Later, tijdens één der eerste edities van Wings & Wheels, heb ik de kans gehad een dergelijk voertuig te fotograferen binnen en buiten dus details genoeg.

Maar het is een kleine leuke kit en na enkele uren steekt deze bijna volledig in elkaar.

Bekijk bijlage 441508

Bekijk bijlage 441509

Bekijk bijlage 441510

Portieren en dak nog in dryfit want er moet nog voorbereidend werk gedaan worden alvorens te kunnen verven.

Bekijk bijlage 441511

Groot is ie niet maar zal wel een trekker worden van een stuk geschut dat we binnenkort gaan opstarten.
Weer een specialeke . In de jaren stillekens heb ik die ook nog gebouwd uitgaande van een gewone Landrover van Airfix op schaal 1/76 en dunne kartonnetjes en tubelijm van Britfix . Serieus gesmos . De jouwe ziet er een pak beter uit. Willy.

Mooi, werk je die bogen aan de laadklep nog open?

In het echt zijn ze niet volledig open maar ze zijn natuurlijk veel dunner maar als ik daar mee begin zou ik de volledige truck moeten onder handen nemen want we werken hier met dikke plastiek.
Dus, neen, ik ga het laten voor wat het is, het blijft een OOB.
Hopelijk brengt één of andere producent ooit eens een beter model uit van deze truck.

Terug
Bovenaan