Hoofdsponsor

Anders / onbekend Lifesize walking dead buste [DONE]

Jiver

Sponsor
Registered
Als het in het bloed zit...dan heeft het geen zin om ertegen te vechten:)
Na meer dan een half jaar andere dingen doen, kom je dan tot het besluit dat het beter is om de natuur zijn gang te laten. Half augustus kwam ik terug thuis van een verkwikkende vakantie in Spanje, keek naar de styrofoam buste die ik al een eeuwigheid had staan, nam mijn klei in de handen en begon te kneden. En nu, 2 weken later heb ik mijn 3de lifesize-projekt klaar. Dit was gewoon even de remmen losgooien en niet omkijken:)

Even de feiten:
- Dit is een zombie buste op schaal 1/1 en meet 43cm hoog.
- Geboetseerd met polymeerklei( Fimo, Super Sculpey etc)
- Als basis diende een styrofoam paspop, aangepast voor het onderwerp. Maw er werd materiaal weggesneden.
- De ogen zijn van Aves Apoxy en de tanden van Fimo(reeds gebakken). Beiden werden vooraf op de styro-buste aangebracht.
- Tijdens de progressie werden nog een aantal tanden bijgezet.
- Er zitten een 25-tal werkuren in.
- Het stuk wordt niet gebakken wegens te groot, maar een silicone mal wordt gemaakt op het zachte materiaal.

Lifesize%20zombie1.gif
Lifesize%20zombie2.gif
Lifesize%20zombie3.gif
Lifesize%20zombie4.gif
Lifesize%20zombie5.gif
Lifesize%20zombie6.gif
Lifesize%20zombie7.gif
Lifesize%20zombie8.gif
Lifesize%20zombie9.gif
Lifesize%20zombie10.gif
Lifesize%20zombie12.gif
Lifesize%20zombie11.gif
Lifesize%20zombie13.gif
Lifesize%20zombie14.gif
Lifesize%20zombie15.gif
Lifesize%20zombie16.gif
Lifesize%20zombie17.gif
Lifesize%20zombie18.gif
Lifesize%20zombie19.gif
Lifesize%20zombie20.gif
Lifesize%20zombie21.gif
Lifesize%20zombie22.gif

Laatst bewerkt:
Zoals steeds weer een prachtig staaltje van sculpteerkunst.
Blijf het mooi vinden wat jij uitspookt met boetseerklei.

Ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten Erik...
Prachtig boetseerwerk dat je ons hier weer toont Jimmy.
Ben benieuwd naar het eindproduct (met de nodige kleurtjes enz...)

Mark

Petje af voor dit meesterwerk, zou soliciteren bij amc voor de serie The walking dead..! Als ge da allemaal kunt zijn er mogelijkheden zat mijn gedacht!

Grtz yves,

Dank voor de commentaren.

Intussen is de mal een feit en heb ik al een stuk of 3 castings met succes kunnen gieten. Hier komt niks van vacuumpomp oid bij kijken. De buste wordt hol gegoten en het is een kwestie van de mal rond te draaien en zo gelijk mogelijk de resin te verdelen alvorens die uithardt. Ik heb geen problemen met dat systeem. Het overgrote deel van de luchtbellen in de resin springt kapot door de bewegingen.
Ik heb er ook al eentje geschilderd. Voor de eerste heb ik, mede door mijn ongeduld, geen al te ingewikkelde paintjob gebruikt. Mijn dochters willen een piraat, dus ga ik hem later nog met de nodige accessoires aankleden. Dit is meer een generieke afwerking. Ik ben tevens ook aan een 2de bezig, en die zal wel wat meer uitgewerkt zijn.

De casting:
Lifesize%20zombie23.gif
Lifesize%20zombie24.gif
Lifesize%20zombie25.gif
Lifesize%20zombie26.gif
Lifesize%20zombie27.gif
Lifesize%20zombie28.gif

De eerste paintjob:
Lifesize%20zombie29.gif
Lifesize%20zombie30.gif
Lifesize%20zombie31.gif
Lifesize%20zombie32.gif
Lifesize%20zombie33.gif

De 2de paintjob WIP:
Lifesize%20zombie34.gif
Lifesize%20zombie35.gif

Jiver, zoals gezegd niet mijn ding. Maar smaken verschillen en is ook goed zo anders zou het maar eens saaie boel worden.
De tweede buste zal ik toch van dicht volgen,schilder technisch zitten er nu al prachtige dingen in.

Grtx Jan

Prachtig, doet me denken aan een stand op FACTS waar ze ook dergelijke horroratributen maken uit Barbiepoppen en andere argeloze slachtoffers.

Dit is al zeer realistisch, dus ben benieuwd hoe het er gaat uitzien wanneer je er nog meer tijd en moeite in steekt.

Mark

Jullie hebben de foto's nog tegoed van de volledig afgewerkte exemplaren. Vooral wat betreft de nogal magere sokkel heb ik gepoogd die wat interessanter te maken. Waar ik bij de groene heb gebruik gemaakt van een verhogende rod, heb ik dat bij de tweede niet gedaan en hem rechtstreeks op de sokkel bevestigd en afgewerkt.

Gtjs

Lifesize%20zombie%20zwart%20klein.gif
Lifesize%20zombies.gif
Lifesize%20zombies2.gif

Geen woooowwww of waaahhhh 's...gewoon subliem Jimmy....pracht van een buste;);) En ik ben heel happy dat ik je hier terug bezig zie....top maatje ;)

Schitterend resultaat Jimmy. Pracht van een buste geworden.
Persoonlijk vind ik de tweede (aangewerkt) beter.

Mark

Terug
Bovenaan