L
ludo
Guest
Dit is mijn project voor de wedstrijd de Golden Sixtees
Lilla Weneda - een kleine kust ferry van de poolse Baltische vloot uit de jaren 60
Het model is van karton papier, gedownload van het internet
De download komt van Digital Navy
Schaal: 1:100
lengte 36 cm
hoogte 13 cm
Heb nog nooit een papier model gebouwd, ben benieuwd of dit gaat lukken
Als het klaar is zou het er zo moeten uitzien
Veel geschiedenis kan ik hier niet over vinden
The--Mouse (Moderator) vond het volgende op een poolse site:
En de beschrijving waar deze vandaan komt:
( Sorry voor de slechte taal, daar mijn pools niet zo goed is heb ik dit laten vertalen door Google)
Scheepswerf van Gdansk -------- rivier in de eerste helft van 1960. bouwde een serie van tien passagiersschepen SZ-600 type. Prototype series werden
LILLA WENEDA, die in dienst zijn getreden in de zomer van 1961, terwijl de zuster RoZa grudnu WENEDA in hetzelfde jaar. Aldona weten, Alina, BALLADYNA , Ellenai, Judith, Grazyna, Laura en Maryla, hief de vlag in de jaren 1962-1964. Deze werden personen
voor de Poolse Witte Vloot, vooral bedoeld voor navigatie in het Szczecin Lagoon, Wisla Lagoon en de Golf van Gdansk. Doe geen moeite
hun gebruik in de zomer tijdens zonnige dagen en korte uitstapjes naar de open zee vanuit havens in Darłowo, Dziwnów, Kolobrzeg, Leba
ondanks hun inherente beperkte moed op zee.
Hier nog een mooie foto
Er zijn in totaal 8 bouwplaten op A4 formaat
Lilla Weneda - een kleine kust ferry van de poolse Baltische vloot uit de jaren 60
Het model is van karton papier, gedownload van het internet
De download komt van Digital Navy
Schaal: 1:100
lengte 36 cm
hoogte 13 cm
Heb nog nooit een papier model gebouwd, ben benieuwd of dit gaat lukken
Als het klaar is zou het er zo moeten uitzien
Veel geschiedenis kan ik hier niet over vinden
The--Mouse (Moderator) vond het volgende op een poolse site:
En de beschrijving waar deze vandaan komt:
( Sorry voor de slechte taal, daar mijn pools niet zo goed is heb ik dit laten vertalen door Google)
Scheepswerf van Gdansk -------- rivier in de eerste helft van 1960. bouwde een serie van tien passagiersschepen SZ-600 type. Prototype series werden
LILLA WENEDA, die in dienst zijn getreden in de zomer van 1961, terwijl de zuster RoZa grudnu WENEDA in hetzelfde jaar. Aldona weten, Alina, BALLADYNA , Ellenai, Judith, Grazyna, Laura en Maryla, hief de vlag in de jaren 1962-1964. Deze werden personen
voor de Poolse Witte Vloot, vooral bedoeld voor navigatie in het Szczecin Lagoon, Wisla Lagoon en de Golf van Gdansk. Doe geen moeite
hun gebruik in de zomer tijdens zonnige dagen en korte uitstapjes naar de open zee vanuit havens in Darłowo, Dziwnów, Kolobrzeg, Leba
ondanks hun inherente beperkte moed op zee.
Hier nog een mooie foto
Er zijn in totaal 8 bouwplaten op A4 formaat
Laatst bewerkt: