Ik ga nog eens een nieuwe doos opentrekken
De Lotus 97T van Ayrton Senna in het jaar 1985
Deze kit is de uitgave van Portuguese GP 1985 with driver figure. Een rebox van 2013 met nieuwe parts (bron: Scalemates.com)
De Grote Prijs van Portugal (21 april 1985) was de eerste race waar de legendarische Ayrton Senna op poleposition vertrok en ook zijn eerste overwinning (in een lange reeks overwinningen gespreid over 10 jaar F1 racen 1984-1994)
Even een stukje uitleg over de wagen: De Lotus 97T was een Formule1 wagen ontworpen door Gérard Ducarouge en gebouwd door Team Lotus.
Het is de opvolger van de 95T van 1984. De racewagen werd aangedreven door een turbocharged 1.5L Renault motor met iets meer dan 800 paardjes voor de races. Voor de kwalificaties gebruikten ze een motor met meer dan 900PK. De sponsers die deze prachtwagen betaalden, waren John Player Special, Franse olie maatschappij Elf en Olympus Cameras. De banden om al dat racegeweld op de baan te houden werden voorzien door Goodyear Tyres.
Enkele referentiefoto's (gevonden met google)
Van de motor ben ik nog foto's aan het zoeken. Ik had enkele foto's, maar dan is dat volgens een andere site van de opvolger (Lotus 98T)
Dus ik zoek nog verder
Foto's van de inhoud van bouwdoos volgen morgen
Grtz JordiC
De Lotus 97T van Ayrton Senna in het jaar 1985
Deze kit is de uitgave van Portuguese GP 1985 with driver figure. Een rebox van 2013 met nieuwe parts (bron: Scalemates.com)
De Grote Prijs van Portugal (21 april 1985) was de eerste race waar de legendarische Ayrton Senna op poleposition vertrok en ook zijn eerste overwinning (in een lange reeks overwinningen gespreid over 10 jaar F1 racen 1984-1994)
Even een stukje uitleg over de wagen: De Lotus 97T was een Formule1 wagen ontworpen door Gérard Ducarouge en gebouwd door Team Lotus.
Het is de opvolger van de 95T van 1984. De racewagen werd aangedreven door een turbocharged 1.5L Renault motor met iets meer dan 800 paardjes voor de races. Voor de kwalificaties gebruikten ze een motor met meer dan 900PK. De sponsers die deze prachtwagen betaalden, waren John Player Special, Franse olie maatschappij Elf en Olympus Cameras. De banden om al dat racegeweld op de baan te houden werden voorzien door Goodyear Tyres.
Enkele referentiefoto's (gevonden met google)
Van de motor ben ik nog foto's aan het zoeken. Ik had enkele foto's, maar dan is dat volgens een andere site van de opvolger (Lotus 98T)
Dus ik zoek nog verder
Foto's van de inhoud van bouwdoos volgen morgen
Grtz JordiC