Hoofdsponsor

1/35 LRDG testje roest ala GUnit met een twist :-) [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Daar dat ik niets kon doen vandaag omdat de laatste onderdelen van DUSTbuster waren schoongemaakt, Typemiep was ook schoongemaakt vandaag dus beide projecten lagen lekker in de zon te drogen.

Dus had ik nog ergens een oude cabine liggen van een LRDG chevy die al in een bruine kleur stond.

G. deed eerst een wash van olieverf aanbrengen en dan gelijk de pigmenten erin tamponeren, en ik zal ik niet zijn om er weer een eigen draai aan te geven om te kijken wat er zal gebeuren als ik de olieverf zal vervangen door MIG light rust effecs en daar de pigmenten in tamponeren.
Wat mij wel opviel was dat de pigmenten erg oplosten zodat het effect wat ik had verwacht verloren ging (meerdere roestinten gebruikt), kan uiteraard komen door het product wat ik had gebruikt, waarschijnlijk is dit effect wat minder als je een wash op olieverf basis gebruikt?
Verder dezelfde behandelingen als GUnit gedaan, met uitzondering dat ik nog een pigment figer eroverheen heb geneveld en nadien nog een paar laagjes mat vernis omdatik nieuwsgierig was wat het zal doen als er op de pigmenten een laagje fixer zat, ik zag dus weinig verschil na het aanbrengen van de vernis.
Nu kan ik wel lekker rommelen met eventuele washes zonder bang te zijn dat er iets met de ondelaag zal gebeuren.

DSC_0030.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0026.jpg

Als het allemaal niet uitpakt hoe ik het ongeveer wil mag hij ook een nachtje gaan zwemmen voor een nieuwe start :)

Een voordeel door het experimenteren heb ik wel een paar ideeën opgedaan voor een ander project.

Bedankt Rik,
Voor een eerste poging klaag ik niet en ik denk iets te enthousiast ben geweest met borstelen :)
Nu een paar uur later en enkelen keren het test model te hebben bekeken denk ik dat ik iets te vroeg A; de verf erop heeft gezet B; te vroeg begonnen om wat verf te verwijderen C; ik kan het gewoon niet :)

Afijn alles wat nieuw is moet je leren door vallen en opstaan

Netjes geëxperimenteerd hoor Ron, hier ga je voor toekomstige zaken serieus van opsteken.

Ik vind dat korrelachtig effect van de roest goed geslaagd!

Thierry

Hey Ron,

knappe verwering.
Een ideetje voor een dioramaatje.

attachment.jpg
for refference only

attachment.jpg
for refference only

grtn

Bedankt mannen.

GUnit, Het is niet echt het effect zoals jij het had bij je laatste project helaas maar ik denk dat het meer aan mij lig, iets te enthousiast geweest met het verwijderen :) en gelukkig hoef het geen geen exacte kopie van je werk te worden.

Thierry, In het echt is het wel minder hoor meer overtuigend vind ik zelf.

Dik, Zo iets had ik dus in gedachten, alleen jammer dat er bij mij nog aardig wat onderdelen zitten die er eigenlijk wel af konden maar niet gedaan vanweg dat ik er toch maar wat mee gaat spelen met kleurtjes e.d.

De foto`s kon ik al en verbaas me er nog steeds over hoeveel verf er nog op zit ondanks al het zand wat toch wel een schurend effect heeft.

Daar ik wel tevreden was met het resultaat van de test maar niet met die troep erop heb ik hem vanmorgen even een badje gegeven en toen de tellers uitgeboord, dashboard kastje open gemaakt en overal waar wat zat een gaatje geboort en twee nieuwe kistjes op de treeplanken gemaakt, iets te klein zag ik later :( maar laat het zo.
Ook de koplampen hebben eraan mogen geloven en gelijk even de wanden van de koplampen wat dunner gemaakt.

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

Test 2 :)

Deze keer hetzelfde als bij de eerste test maar nu met olieverf.
Ik denk dat ik de wash veel te dun heb gehouden waardoor het pigmenten effect iets verloren is gegaan op sommigen plaatsen dus nog eens goed bekijken hoe dat zit.
En als laatste stap hier en daar een schuurpapiertje eroverheen gehaaid.

DSC_0073.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

Bedankt Beyond en ik vind de laatste poging stukken beter dan de eerste dus we zijn op de goede weg :)

Ik vind de 2de poging er al veel natuurlijker en beter uitzien, Ron.

Echt niet slecht hoor. (Ik kan het niet ;- )
Maar mocht je hem eventueel nog weer een badje geven misschien een idee om er een verrotten/doorgeroest deel er bij/af te doen?
Kan je er ook nog een extra roest effect er bij doen.

Ook ik vind je 2e poging al een heel stuk beter Ron.
Ben benieuwd naar wat je nog in petto hebt voor ons...

Mark

Thanks mannen.

Bij de eerste poging was ik iets te enthousiast met de pigmenten en de wash van light rust wat ook niet echt werkte dus vandaar het badje, gelukkig maar want toen kon ik er nog wat afslopen aan los spul.

Ik zit nu al een paar dagen me te bedenken wat ik er verder mee gaat doen zeker geen badje :)
Ten eerste zit ik te denken om de laatste resten verf nog op te lichten om te beginnen en daarna kan ik eventueel nog wat vuil en extra roest aanbrengen.

Maar eerst in oktober op de beurs in Heiden wat extra kleuren roest pigmenten kopen want met een kleur pigment roest kom je niet ver :)

Terug
Bovenaan