Hoofdsponsor

1/35 M-ATV MRAP van panda[wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter navymec
  • Startdatum Startdatum
N

navymec

Guest
Hier een verslagje van een van men projectjes waar ik aan bezig ben , namelijk de MRAP-ATV van panda.
toen ik het model zag wou ik er direct aan beginnen , mooie pe en mooie details, tot ik er werkelijk aan begon.
Je mag niet naar de spruws kijken of ze breken al , plan die niet altijd klopte nr's of spruws die niet bestonden maar de stukken wel , soms moeten inventief zijn om iets te bereiken.
Bij dit model wil ik nog een diorama maken maar eerst nog afwerken.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie M-RAP. Zorg wel dat alles op het einde goed recht staat, ik bedoel de foto van het achteraanzicht.

De bouw is blijkbaar al goed gevorderd ;)
En is het slechte kwaliteit van plastic? Of is het zo dun gegoten?

[Mod]Heb even je post aangepast, een spatie tussen de foto's is mooier en aangenamer om te bekijken ;) [/]

plastiek is te dun gegoten , als je er bij wijze van spreken maar naar kijkt breekt het al , ook de pe is niet het beste van het beste , kmoet wel zeggen alles sluit tamelijk goed aan elkaar , nergens geen puttie moeten gebruiken , hier en daar wel een kleine aanpassing maar dat ging nog tamelijk vlot.
Het plan klopt ook niet altijd , volgorde die niet juist is of onlogisch , nr's van onderdelen die niet bestaan of gewoon niet zijn aangegeven (kan je serieus lang achter zoeken ) of stukken die ze beschrijven maar niet in de kit zitten.ook krijg je 4 plaatjes met pe , 1tje waar totaal geen beschrijving van is, een 2e waar de benummering niet op staat en ga maar zo door.
Ook is het in de verf zetten van het model met de natte vinger , je kan enkel voortgaan op de poster die meegeleverd is en die toont enkel de buitenkant en ook niet alles , de binnenkant is in de verf gezet met foto's van op het net van de echte die rondrijden.
voor een niet ervaren bouwer kan ik deze kit zeker niet aanraden het brengt serieus wat gevloek op .
gelukkig had ik nog onderdelen van men strykers liggen om hier en daar iets op te lossen ook scratchwork voor de wielen die me +/-2h werk hebben opgeleverd.En naar dat het einde komt zie ik meer en meer dingen die ik anders kan doen of zou moeten gedaan hebben. Maar ja met vallen en opstaan leert men het best voor een volgend kitje he :D

Ziet er goed uit, beide M-ATV hebben zo hun voor en nadelen, eigenlijk is het chassis en wielophanging van Kinetec beter en de bovenkant van Panda, maar om daar beide kits voor aan te schaffen gaat ook ver. Succes!

Ondanks de beperkingen van de kit, vind ik het toch een nette build hoor.

Terug
Bovenaan