Hoofdsponsor

1/35 M3A1 Stuart [DONE]

VisjeMar

Well-known member
Registered
Ha medebouwers,

na een lange tijd radio stilte (thans op bouw gebied) heb ik eindelijk weer mijn PC aan het internet hangen om fotos te uploaden, delen en posten.
Hierbij een project waar ik al langere tijd mee bezig ben.
Het project is voor een kennis die een model wilt hebben van een echte M3A1 stuart van een vriend van hem.
Een groot voordeel is dat hij voor dit project een hele lading aan fotos kan regelen om het mij makkelijker te maken. Echter blijven veel haken en ogen aan zo'n project zitten.

Het grootste probleem was het juiste type vinden voor het model.
De basis is van Academy, helaas was deze amper geschikt omdat de echte tank een afrondend motordek heeft en de kit een hoekige variant. (verschillende types oid)
Tevens is de kit erg basic en was ik van plan deze te upgraden met tracks en suspensie van AFV Club, dat weer niet lekker paste op de academy lowerhull.

Gelukkig had formations 2 mooie sets voor de juiste upperhull en een aangepaste lowerhull voor de AFV club suspensie. Helaas was deze OOP maar heb ik via vraag en aanbod deze sets toch kunnen bemachtigen.

Het 2e probleem was het interieur wat erg versimpeld was. Zo waren de granaten omgevormd tot een soort van kokers, wat er eigenlijk niet uit zag. Ook hier was ik voor opzoek naar vervangende 37mm granaten bijv van tamiya. Maar helaas heb er niet genoeg kunnen krijgen voor de volledige rekken.
Gelukkig had ik nog een Academy M3 Grant waar ook deze (iets wat vreemd ogende) 37mm granaten in zaten. Dus die heb ik kunnen gebruiken.

Verder zitten er RB model .30 loopjes op, RB model 37mm loop. Verlinden .30 cal. AFV Club 37mm kanon (binnnen kant, uit een M3A3 kit) En verder wat restant van wat ik nog had liggen.

Origineel

DSC2383.JPG

DSC2260.JPG

DSC2321.JPG

Model (naakt model)
IMG_5841.JPG

IMG_5838.JPG

IMG_5842.JPG

IMG_5840.JPG

IMG_5844.JPG

IMG_58451.JPG

IMG_58851.JPG

IMG_58861.JPG

En het interieur heeft zijn eerste kleurtjes gekregen en is verweerd met olie verf.
Tevens diverse items toegevoegd uit een ABER en plusmodel setje, de jerrycan moet nog een verflaagje krijgen

IMG_59111.JPG

IMG_5910.JPG

De buiten kant is geschilderd ook met tamiya acryls, Olive drab met tot 50% Dark Yellow.

Ondertussen zit alles er op, zijn de tracks geschilderd en met bloed, zweet en tamiya extra thin aan gebracht.
Het white spirit had de plastic pinnen en schakels aangetast waardoor alles uiteen viel... maar het is uit eindelijk gelukt

IMG_59661.JPG

IMG_59672.JPG

De namen zijn decals van archer en zijn losse letters en de cijfers komen van dragon

Tot slot de verwering, dit is gedaan met een drybrush met vallejo US tank crew. en een donkere olie verf pinwash met zwart en bruin.

IMG_5982.JPG

IMG_59782.JPG

IMG_59771.JPG

IMG_59782.JPG

IMG_59801.JPG

met interieur

IMG_59831.JPG

IMG_5985.JPG

IMG_5986.JPG

Nu nog de laatste verwering in de vorm van stofwashes. en wat details die geschilderd moeten worden.
Ook komt er nog een beetje bepakking op maar dat volgt nog

Groet Martin

superknap, niks op aan te merken alleen lof, je vriend zal wel blij zijn met dit model

Pracht stukje omzetting "real thing" naar model.
Heel mooi gedaan.

Mark

Bedankt voor de reacties.
De verwering is zeer beperkt gebleven, dus alleen met pigmenten wat stof aangebracht aan de onderkant
Tevens wat bepakking erop

En voor nu de eind fotos

IMG_60035.JPG

IMG_60045.JPG

IMG_60062.JPG

IMG_60054.JPG

IMG_60023.JPG

IMG_60001.JPG

IMG_60011.JPG

IMG_60083.JPG

IMG_60093.JPG

IMG_60073.JPG

eggie
DSC2321.JPG

Groet Martin

Dat is idd een getrouwe kopie van de real thing geworden... ik heb zo al diverse aanvragen gehad van eigenaars van een militair voertuig. Als ik daar moet op ingaan ben ik 24/7 bezig denk ik! :unsure:

Hey,

Indd, knap staaltje modelbouwwerk. Is een heel mooie kopie geworden van de echte.
Zet hem erbij en indereen kan zich er naar vergapen....., van klein naar groot of omgekeerd... :)

Mooie bak is dit weer Martin. Beperkte weathering is nooit slecht.

Als al mijn bouwsels ooit deze beperkte weathering hadden maar ook de bijhorende kwaliteit van dit resultaat zou ik tevredener zijn dan nu.

Dus eerst nabouwen van een foto en nu nabouwen van van een echte.
Hij is prachtig geworden Martin.

Peter

Mooi werk, Martin. Wat mij betreft is hij mooier als het voorbeeld, toch wat verwering betreft. Lekker subtiel !

Groeten Rik

Prachtig eindresultaat Martin!!! heb deze zelf nog in de stapel liggen in1/35, dit geldt als mooi voorbeeld als ik er ooit aan begin en in de buurt van dit resultaat kan komen...., het interieur is eveneens een sublieme extra...knap werk man!!

grtz yves,

Bedankt voor jullie toffe reacties, is was een leuk project en stiekum is het wel zonde dat ik hem weg hem moeten doen. Maar ik heb er ook een leuke dag aan over gehouden.

En na een geslaagde grap voor de eigenaar van de originele tank was het tijd voor een foto shoot

IMG_61741.JPG

IMG_6171.JPG

IMG_61871.JPG

IMG_62401.JPG

Groet Martin

Terug
Bovenaan