Zo beste medebouwers,om me eens te verstrooien ga ik een tamiya kitje aandoen en deze pracht motor bouwen.
Beyond deed me watertanden dus ik kan me echt niet meer houden en ga van start,wat niet wil zeggen dat de wedstrijd achterwege zal worden gelaten. Terwijl ik deze bouw kan ik ondertussen wat bestellingen plaatsen en goed overwegen wat de volgende stappen zullen zijn.maar dit nu terzijde. Hier alvast de boxart van het model.
Het is de bedoeling deze uit de doos te bouwen en geen extra's aan te gaan doen,behalve het spuitwerk natuurlijk
Uiteraard doe ik mijn uiterste best dit model zo net en mooi mogelijk te gaan bouwen.
HIer alvast een afbeelding van de twee mogelijk te bouwen race nummers of hoe zeg je dit dan eigenlijk.
Het gaat hier om de No7 en 33 uitvoering. Carlos Checa reed de Nr 7 en Marco Melandri de Nr33.
De sprue's of gietramen.
Zoals we van Tamiya gewent zijn alles netjes verpakt en keurig.Ook de kwaliteit is heel goed.
En dan uiteindelijk de decal's,niet erg veel maar wel heel mooie.Alvorens te starten ga ik eerst nog wat informatie opzoeken over deze race machine en zijn rijders. Dergelijke motor als deze reed ik zelf ook eens en was zeer verrast van de prestaties die deze verwekt.
De krachtbron is heerlijk sterk en reageert enorm goed op wat je ervan verwacht. Zelf bezat ik een type van YZF 750cc en vond deze al vreselijk boeiend en krachtig,helaas door rug problemen deze heerlijke hobby moeten opgeven.
Zo ik zie jullie vanavond nog met de info en de start ervan.
Edit:
Marco Melandri (Ravenna, 7 augustus 1982) is een Italiaans motorcoureur, die al op zesjarige leeftijd begon met racen, mede door toedoen van een vriend van oud-coureur Loris Reggiani.
Melandri schitterde in motorcross, minibikes en het nationale 125 cc kampioenschap en nam voor het eerst aan een Grand Prix deel, toen hij vijftien was. Hij kwam dicht bij de 125 cc titel in zijn eerste twee seizoenen 1998 en 1999 en in 2000 werd hij door Aprilia geselecteerd om zijn ontwikkeling door te zetten in de 250 cc.
Op een door het vertrek van Valentino Rossi beschikbaar gekomen machine behaalde hij in 2001 zijn eerste 250 zege op de Sachsenring, en eindigde hij als derde in het kampioenschap achter Daijiro Kato en Harada.
Hij begon het seizoen 2002 als titelfavoriet en stelde zijn groeiend leger van fans niet teleur door gedurende het seizoen negen zeges te behalen en in Phillip Island de titel te pakken in een rechtstreekse confrontatie met Fonsi Nieto.
In 2003 kreeg hij zijn MotoGP kans bij het Tech 3 Yamaha klantenteam, rijdend op een Yamaha YZR M1 als teamgenoot van Norick Abe. In 2008 kende Melandri een teleurstellend seizoen bij Ducati, hij kondigde in het seizoen dan ook zijn vertrek aan. Na de Grote Prijs van Tsjechië seizoen 2008, maakte Melandri zijn overstap naar Kawasaki bekend. Kawasaki bevestigde dit door een derde motor aan de squad toe te voegen in 2009.
Op 6 september 2010 werd bekendgemaakt dat Melandri van de MotoGP naar de WorldSBK zou overstappen. Hij ging naar het Yamaha World Superbike Team en is de opvolger van Cal Crutchlow.
Wikipedia
Specificaties van de gehele motor.
Beyond deed me watertanden dus ik kan me echt niet meer houden en ga van start,wat niet wil zeggen dat de wedstrijd achterwege zal worden gelaten. Terwijl ik deze bouw kan ik ondertussen wat bestellingen plaatsen en goed overwegen wat de volgende stappen zullen zijn.maar dit nu terzijde. Hier alvast de boxart van het model.
Het is de bedoeling deze uit de doos te bouwen en geen extra's aan te gaan doen,behalve het spuitwerk natuurlijk
Uiteraard doe ik mijn uiterste best dit model zo net en mooi mogelijk te gaan bouwen.
HIer alvast een afbeelding van de twee mogelijk te bouwen race nummers of hoe zeg je dit dan eigenlijk.
Het gaat hier om de No7 en 33 uitvoering. Carlos Checa reed de Nr 7 en Marco Melandri de Nr33.
De sprue's of gietramen.
Zoals we van Tamiya gewent zijn alles netjes verpakt en keurig.Ook de kwaliteit is heel goed.
En dan uiteindelijk de decal's,niet erg veel maar wel heel mooie.Alvorens te starten ga ik eerst nog wat informatie opzoeken over deze race machine en zijn rijders. Dergelijke motor als deze reed ik zelf ook eens en was zeer verrast van de prestaties die deze verwekt.
De krachtbron is heerlijk sterk en reageert enorm goed op wat je ervan verwacht. Zelf bezat ik een type van YZF 750cc en vond deze al vreselijk boeiend en krachtig,helaas door rug problemen deze heerlijke hobby moeten opgeven.
Zo ik zie jullie vanavond nog met de info en de start ervan.
Edit:
Marco Melandri (Ravenna, 7 augustus 1982) is een Italiaans motorcoureur, die al op zesjarige leeftijd begon met racen, mede door toedoen van een vriend van oud-coureur Loris Reggiani.
Melandri schitterde in motorcross, minibikes en het nationale 125 cc kampioenschap en nam voor het eerst aan een Grand Prix deel, toen hij vijftien was. Hij kwam dicht bij de 125 cc titel in zijn eerste twee seizoenen 1998 en 1999 en in 2000 werd hij door Aprilia geselecteerd om zijn ontwikkeling door te zetten in de 250 cc.
Op een door het vertrek van Valentino Rossi beschikbaar gekomen machine behaalde hij in 2001 zijn eerste 250 zege op de Sachsenring, en eindigde hij als derde in het kampioenschap achter Daijiro Kato en Harada.
Hij begon het seizoen 2002 als titelfavoriet en stelde zijn groeiend leger van fans niet teleur door gedurende het seizoen negen zeges te behalen en in Phillip Island de titel te pakken in een rechtstreekse confrontatie met Fonsi Nieto.
In 2003 kreeg hij zijn MotoGP kans bij het Tech 3 Yamaha klantenteam, rijdend op een Yamaha YZR M1 als teamgenoot van Norick Abe. In 2008 kende Melandri een teleurstellend seizoen bij Ducati, hij kondigde in het seizoen dan ook zijn vertrek aan. Na de Grote Prijs van Tsjechië seizoen 2008, maakte Melandri zijn overstap naar Kawasaki bekend. Kawasaki bevestigde dit door een derde motor aan de squad toe te voegen in 2009.
Op 6 september 2010 werd bekendgemaakt dat Melandri van de MotoGP naar de WorldSBK zou overstappen. Hij ging naar het Yamaha World Superbike Team en is de opvolger van Cal Crutchlow.
Wikipedia
Specificaties van de gehele motor.
Laatst bewerkt: