Iets heel anders, totaal uit mijn comfort zone en nog niet gezien hier op het forum.....Medieval Tower.
Het verhaal hierachter:
De meeste van jullie hebben wel eens gehoord van mijn vader.
Altijd bezig geweest met modelbouw, voornamelijk poppenhuizen en houten speelgoed.
Toen hij ouder werd heb ik hem in contact gebracht met bouwen met lucifer stokjes van matchitecture
Na een paar jaar had hij echter alles wel gebouwd en zocht iets anders.
Bij Baillien in Antwerpen, waar we graag kwamen samen, vond hij deze vorm van modelbouw en wilde die graag gaan proberen.
Ik heb toen deze kit voor hem gekocht:
Helaas is hij niet lang daarna plots, op 81 jarige leeftijd, overleden en heb ik de kit mee naar huis genomen.
Een mooie gelegenheid dus om juist nu deze te gaan bouwen.
Medieval Tower van Aedes Ars
Ik kan geen schaal vinden maar het model wordt 250 x 285 x 220 mm groot.
Het gebouw moet "gemetseld" worden met echte steentjes.
Het pakket bestaat uit diverse tekeningen en werkinstructies:
En meer dan 3000 steentjes, hout voor de kozijnen, dakpannestjes, struikjes, zand en gras:
Mijn vader was er al wel aan begonnen maar ik zie dat hij daar al een fout heeft gemaakt.
Ik zal dus eerst wat hij gemaakt heeft een stukje moeten slopen en herstellen:
Fred
Het verhaal hierachter:
De meeste van jullie hebben wel eens gehoord van mijn vader.
Altijd bezig geweest met modelbouw, voornamelijk poppenhuizen en houten speelgoed.
Toen hij ouder werd heb ik hem in contact gebracht met bouwen met lucifer stokjes van matchitecture
Na een paar jaar had hij echter alles wel gebouwd en zocht iets anders.
Bij Baillien in Antwerpen, waar we graag kwamen samen, vond hij deze vorm van modelbouw en wilde die graag gaan proberen.
Ik heb toen deze kit voor hem gekocht:
Helaas is hij niet lang daarna plots, op 81 jarige leeftijd, overleden en heb ik de kit mee naar huis genomen.
Een mooie gelegenheid dus om juist nu deze te gaan bouwen.
Medieval Tower van Aedes Ars
Ik kan geen schaal vinden maar het model wordt 250 x 285 x 220 mm groot.
Het gebouw moet "gemetseld" worden met echte steentjes.
Het pakket bestaat uit diverse tekeningen en werkinstructies:
En meer dan 3000 steentjes, hout voor de kozijnen, dakpannestjes, struikjes, zand en gras:
Mijn vader was er al wel aan begonnen maar ik zie dat hij daar al een fout heeft gemaakt.
Ik zal dus eerst wat hij gemaakt heeft een stukje moeten slopen en herstellen:
Fred