Aloha,
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar ik ben in stilte nooit echt weg geweest .
Alhoewel ik vooral tankjes bouw is autosport ook wel een passie. Sinds een goed jaar doe ik wel eens aan simracing. Eén van die spelletjes heet Assetto Corsa Competizione en is gebaseerd op de voorheen genoemde Blancpain series en nu GT World Challenge GT3 en GT4 races. Eén van mijn favoriete wagens daarin zijn de Mercedes AMG GT3'tjes.
Tamiya heeft een geweldige kit daarvan, al kon ik het niet laten om wat extras in huis te halen (Hobby Design upgrade en seatbelt upgrades). Wat aftermarket decals mogen ook niet ontbreken.
De kit is van de gekende Tamiya kwaliteit al heb ik wel serieus mogen arbeid leveren om bepaalde spleten te vullen, schuren en primen.
Vooral de luchthapper achteraan op de body heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Ik weet niet waarom maar het vullen en schuren leverden niet direct resultaat. Ik heb vanalles geprobeerd, Mr. Surfacer 500, Mr. Surfacer 1500, dunne ca glue, Mr. Surfacer met de airbrush en een paar keer hetzelfde. Uiteindelijk kreeg ik het geheel glad na 8 of 9 sessies vullen en schuren. Ik weet niet of dit normaal is in automodelbouw maar ik ben blij dat ik vooral tankjes bouw
En dan kon ik eindelijk aan de slag met de primer. Moest nog hier en daar worden opgeschuurd.
Daarna een laagje gloss white. Moest ik ook hier en daar wetsanden wegens stof of opgedroogde verfdeeltjes die op de natte verf terecht kwamen (helaas vergeten hier een foto van te nemen.
Vandaag kon ik dan eindelijk beginnen maskeren.
Na het maskeren heb een laag gloss black gemengd met wat gloss white aangebracht (zwart op zich is te zwart).
Op zich valt het me niet tegen. De Tamiya heeft wat lijkt op lijmresidu hier en daar achtergelaten (is subtiel, en niet te zien op foto), maar dat komt wel goed.
Wel heb ik hier en daar wat overspray en een wat onregelmatige overgang tussen het zwart en wit hier en daar. Hoe pak ik dit het best aan?
Voorzichting wetsanden met 2000 en dan fijner gaan?
Wordt vervolgd
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar ik ben in stilte nooit echt weg geweest .
Alhoewel ik vooral tankjes bouw is autosport ook wel een passie. Sinds een goed jaar doe ik wel eens aan simracing. Eén van die spelletjes heet Assetto Corsa Competizione en is gebaseerd op de voorheen genoemde Blancpain series en nu GT World Challenge GT3 en GT4 races. Eén van mijn favoriete wagens daarin zijn de Mercedes AMG GT3'tjes.
Tamiya heeft een geweldige kit daarvan, al kon ik het niet laten om wat extras in huis te halen (Hobby Design upgrade en seatbelt upgrades). Wat aftermarket decals mogen ook niet ontbreken.
De kit is van de gekende Tamiya kwaliteit al heb ik wel serieus mogen arbeid leveren om bepaalde spleten te vullen, schuren en primen.
Vooral de luchthapper achteraan op de body heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Ik weet niet waarom maar het vullen en schuren leverden niet direct resultaat. Ik heb vanalles geprobeerd, Mr. Surfacer 500, Mr. Surfacer 1500, dunne ca glue, Mr. Surfacer met de airbrush en een paar keer hetzelfde. Uiteindelijk kreeg ik het geheel glad na 8 of 9 sessies vullen en schuren. Ik weet niet of dit normaal is in automodelbouw maar ik ben blij dat ik vooral tankjes bouw
En dan kon ik eindelijk aan de slag met de primer. Moest nog hier en daar worden opgeschuurd.
Daarna een laagje gloss white. Moest ik ook hier en daar wetsanden wegens stof of opgedroogde verfdeeltjes die op de natte verf terecht kwamen (helaas vergeten hier een foto van te nemen.
Vandaag kon ik dan eindelijk beginnen maskeren.
Na het maskeren heb een laag gloss black gemengd met wat gloss white aangebracht (zwart op zich is te zwart).
Op zich valt het me niet tegen. De Tamiya heeft wat lijkt op lijmresidu hier en daar achtergelaten (is subtiel, en niet te zien op foto), maar dat komt wel goed.
Wel heb ik hier en daar wat overspray en een wat onregelmatige overgang tussen het zwart en wit hier en daar. Hoe pak ik dit het best aan?
Voorzichting wetsanden met 2000 en dan fijner gaan?
Wordt vervolgd