Ik zit in een dipje wat vliegtuigbouw betreft en daarom deze avond wat tijd uitgetrokken om eens te zien wat ik zo direct OOB zou kunnen bouwen.
Kom ik tot de vaststelling dat ik bij bijna al mijn vliegtuigkits wel iets speciaal heb steken onder de vorm van resin of PE aanvullingen en daar heb ik voorlopig geen zin in. Het moet simpel zijn en blijven, tenminste, dat hoop ik toch.
Kom ik dan deze kleine helikopter tegen:
De naam Mil verwijst naar de ontwerper Michail Mil die deze helikopter ontwierp in 1949. Er zouden er meer dan 2.000 in verschillende versies van gebouwd worden en de NATO gaf hem de codenaam "Hare" (haas).
Vanaf 1955 werd deze ook licentie gebouwd in Polen door WSK (later PZL) onder de naam "Swidnik".
Vanaf 1958 doet de Mi-1 ook dienst bij de Tsjechische luchtmacht en het jaar er op vestigt de "0002" een hoogterecord tot 5.450 meter. Deze versie is voorzien op de decals en voorlopig gaat mijn voorkeur naar deze uit.
De productie van de Mi-1 werd stopgezet in 1965.
Er is 1 sprue, een vacuform cockpit en een decalvel voor 4 toestellen.
Dergelijke helikopters zijn doorgaans staartzitters en dus hoop ik maar dat er plaats genoeg zal zijn om er gewicht in aan te brengen.
Fingers crossed dat we er weer zin in krijgen ...
Kom ik tot de vaststelling dat ik bij bijna al mijn vliegtuigkits wel iets speciaal heb steken onder de vorm van resin of PE aanvullingen en daar heb ik voorlopig geen zin in. Het moet simpel zijn en blijven, tenminste, dat hoop ik toch.
Kom ik dan deze kleine helikopter tegen:
De naam Mil verwijst naar de ontwerper Michail Mil die deze helikopter ontwierp in 1949. Er zouden er meer dan 2.000 in verschillende versies van gebouwd worden en de NATO gaf hem de codenaam "Hare" (haas).
Vanaf 1955 werd deze ook licentie gebouwd in Polen door WSK (later PZL) onder de naam "Swidnik".
Vanaf 1958 doet de Mi-1 ook dienst bij de Tsjechische luchtmacht en het jaar er op vestigt de "0002" een hoogterecord tot 5.450 meter. Deze versie is voorzien op de decals en voorlopig gaat mijn voorkeur naar deze uit.
De productie van de Mi-1 werd stopgezet in 1965.
Er is 1 sprue, een vacuform cockpit en een decalvel voor 4 toestellen.
Dergelijke helikopters zijn doorgaans staartzitters en dus hoop ik maar dat er plaats genoeg zal zijn om er gewicht in aan te brengen.
Fingers crossed dat we er weer zin in krijgen ...