Hoofdsponsor

1/35 Miniart T-70m met crew [wip]

Ratticus

Well-known member
Registered
Ik ben reeds begonnen aan de T-70m van miniart.
De bedoeling is een klein dio te maken.

T-70%20m%20Late%20production%20MiniArt%2035030%201;35.jpg

Meer info komt later.
Want ben in het verleden meerdere projecten begonnen en mislukten of geen zin meer voor gehad.
Deze keer dus wel.

Ik had vooral deze vraag: ik ga combo gebruiken van tamiya verf, airbrush verf en enamel.
Hoe zit dat qua lagen en vernis vlak voor filters en verwering en op het einde?

wat bedoel je met "airbrush" verf? Zowel "Tamiya (merk)" als "enamel(type verf)" kunnen in een airbrush ;)

@PeiperJ bedankt Filip

@Steben: nee ik bedoel wanneer moet je welke vernis gebruiken en moet ik tussendoor ook vernissen?

Vernis erop als je aan het verweren toe ben, de vernis dient voor bescherming van je verflaag.

Bij het vernissen moet je rekening houden met de volgende stap. Als de volgende stap bvb een verwering is met een enamel product, dan zet je een vernis op acryl basis : bvb Tamiya Clear.

Tevens is er een verschil tussen een glans en een matte vernis, matte vernis wordt gevolgd door een filter omdat deze vernis de verf goed opslorpt, een glansvernis wordt gevolgd door een wash waardoor de wash beter openvloeit en minder in de verf dringt.

Een mooi model dat ik ook nog in de stash zitten heb, maar dan de Duitse versie. Bij Voyager Models bestaat er een goede update set (PE 35516), met alu loop !

Wordt gevolgd !

Groeten Rik

Succes bij de bouw Davy. Ik schuif nog snel mijn stoeltje bij...

Mark

Klein maar fijn ^_^ wordt zeker en vast een leuk project. Benieuwd hoe die miniart kit zal zijn qua pasvorm en zo.

Terug
Bovenaan