Mitsubishi Lancer Evo X - Steve Bécaert - Ypres Rally 2015 wip]
Tijd voor eens wat totaal anders. Om je grenzen te willen verleggen moet je af en toe eens een nieuwe uitdaging aangaan.
Ik denk dat het voor mij wel eens tijd werd om dit te gaan doen en wel als volgt:
De Evo X bestaat niet in rally uitvoering, dus moet het gehele interieur vervangen worden door scratchbuild onderdelen. (sommige onderdelen kunnen na lichte aanpassingen wel gebruikt worden)
Een interieur scratchen heb ik ooit eens gedaan op een die cast maar al met al bleek dat er toch wel ruimte voor verbetering was.
Dus gaan we dat met deze build proberen waar te maken.
Maar goed, de auto waar het om gaat:
De bouwdoos:
En dan kunnen we van start. Ik begin met het chassis. Hier weinig poespas, maar gewoon netjes in elkaar steken.
Enige aanpassing die hier moest gebeuren, was de uitlaat. Die had er slechts eentje, dus moest er een stukje af.
Tot nu toe, weinig moeilijks aan de bouw. :p
Vervolgens werd alles klaargezet om een laag witte Tamiya primer te krijgen.
Na de primer, kreeg alles ook nog eens een kleurtje. Sommige onderdelen werden geairbrusht, anderen werden geverfd met het penseeltje.
En na een nachtje drogen, kon alles samen worden gezet. En zo, is op de wielen na, het chassis al af. Zoals ik al zei, niet veel poespas.
De velgen in de kit komen helaas niet overeen met de echte, dus werd er een setje van de Belkits 207 gebruikt, die het meest op de echte lijken.
Hier werden alvast gaatjes ingeboord om zowel moertjes als een ventieltje aan te kunnen toevoegen.
Om het wiel te laten passen op de remschijven, werd een kleine ingreep gedaan. Het hart werd uitgeboord en voila, ze passen.
In de kit kun je kiezen tussen een normale rijhoogte of een verlaagde.
Omdat de donor wielen ietsje groter waren dan de originele, heb ik er voor gekozen om de normale rijhoogte aan te houden en zoals je kan zien op onderstaande foto, is de rijhoogte perfect.
Tot dusver de stand van deze build.
Nu mag het moeilijke gedeelte gaan beginnen, het interieur
Tijd voor eens wat totaal anders. Om je grenzen te willen verleggen moet je af en toe eens een nieuwe uitdaging aangaan.
Ik denk dat het voor mij wel eens tijd werd om dit te gaan doen en wel als volgt:
De Evo X bestaat niet in rally uitvoering, dus moet het gehele interieur vervangen worden door scratchbuild onderdelen. (sommige onderdelen kunnen na lichte aanpassingen wel gebruikt worden)
Een interieur scratchen heb ik ooit eens gedaan op een die cast maar al met al bleek dat er toch wel ruimte voor verbetering was.
Dus gaan we dat met deze build proberen waar te maken.
Maar goed, de auto waar het om gaat:
De bouwdoos:
En dan kunnen we van start. Ik begin met het chassis. Hier weinig poespas, maar gewoon netjes in elkaar steken.
Enige aanpassing die hier moest gebeuren, was de uitlaat. Die had er slechts eentje, dus moest er een stukje af.
Tot nu toe, weinig moeilijks aan de bouw. :p
Vervolgens werd alles klaargezet om een laag witte Tamiya primer te krijgen.
Na de primer, kreeg alles ook nog eens een kleurtje. Sommige onderdelen werden geairbrusht, anderen werden geverfd met het penseeltje.
En na een nachtje drogen, kon alles samen worden gezet. En zo, is op de wielen na, het chassis al af. Zoals ik al zei, niet veel poespas.
De velgen in de kit komen helaas niet overeen met de echte, dus werd er een setje van de Belkits 207 gebruikt, die het meest op de echte lijken.
Hier werden alvast gaatjes ingeboord om zowel moertjes als een ventieltje aan te kunnen toevoegen.
Om het wiel te laten passen op de remschijven, werd een kleine ingreep gedaan. Het hart werd uitgeboord en voila, ze passen.
In de kit kun je kiezen tussen een normale rijhoogte of een verlaagde.
Omdat de donor wielen ietsje groter waren dan de originele, heb ik er voor gekozen om de normale rijhoogte aan te houden en zoals je kan zien op onderstaande foto, is de rijhoogte perfect.
Tot dusver de stand van deze build.
Nu mag het moeilijke gedeelte gaan beginnen, het interieur
Laatst bewerkt: