Graag had ik mijn leerschool verder gezet in ww1 vlieg gebeuren.
Ook ik start ik nu ook voor de eerste maal met een vlieger in deze schaal.
Ik ga mijn best doen met de middelen die ik bezit.
Het moet gezegd dat ik al onder de indruk ben bij het openen van de doos en het bekijken van het instructieboekje.
Het betrefd hier het toestel van Edmond Thieffry (Etterbeek 28 september 1892).
Studeerde rechten en kreeg de bijnaam ,,de vliegende rechter''.
Bij aanvang ww1 werd hij snel gevangen genomen door de Duitsers maar kon met een motorfiets ontsnappen en vluchte naar Nederland.
Daar werd hij opgepakt door de marechaussee.
Door zijn juridische kennis en Nederlandse taal wist hij zich vrij te pleiten en trok naar het in het nauw gedreven Belgische leger te Antwerpen.
In 1915 werd hij toegelaten tot het militaire vliegwezen.
Met zijn 10 overwinningen kwam hij op de derde plaats in de ranglijst Belgische azen achter Coppens en De Meulemeester.
Hij werd 2 keer neergehaald waardoor hij bij de 2 maal krijgsgevangene werd in Duitsland.
In 1918 legde hij de eed af als advokaat maar bleef bezig in het vliegwezen en is ook medeoprichter van Sabena.
Ook ik start ik nu ook voor de eerste maal met een vlieger in deze schaal.
Ik ga mijn best doen met de middelen die ik bezit.
Het moet gezegd dat ik al onder de indruk ben bij het openen van de doos en het bekijken van het instructieboekje.
Het betrefd hier het toestel van Edmond Thieffry (Etterbeek 28 september 1892).
Studeerde rechten en kreeg de bijnaam ,,de vliegende rechter''.
Bij aanvang ww1 werd hij snel gevangen genomen door de Duitsers maar kon met een motorfiets ontsnappen en vluchte naar Nederland.
Daar werd hij opgepakt door de marechaussee.
Door zijn juridische kennis en Nederlandse taal wist hij zich vrij te pleiten en trok naar het in het nauw gedreven Belgische leger te Antwerpen.
In 1915 werd hij toegelaten tot het militaire vliegwezen.
Met zijn 10 overwinningen kwam hij op de derde plaats in de ranglijst Belgische azen achter Coppens en De Meulemeester.
Hij werd 2 keer neergehaald waardoor hij bij de 2 maal krijgsgevangene werd in Duitsland.
In 1918 legde hij de eed af als advokaat maar bleef bezig in het vliegwezen en is ook medeoprichter van Sabena.
Bijlagen
Laatst bewerkt: