Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Graag had ik mijn leerschool verder gezet in ww1 vlieg gebeuren.
Ook ik start ik nu ook voor de eerste maal met een vlieger in deze schaal.
Ik ga mijn best doen met de middelen die ik bezit.
Het moet gezegd dat ik al onder de indruk ben bij het openen van de doos en het bekijken van het instructieboekje.
Het betrefd hier het toestel van Edmond Thieffry (Etterbeek 28 september 1892).
Edmond_Thieffry.jpg
Studeerde rechten en kreeg de bijnaam ,,de vliegende rechter''.
Bij aanvang ww1 werd hij snel gevangen genomen door de Duitsers maar kon met een motorfiets ontsnappen en vluchte naar Nederland.
Daar werd hij opgepakt door de marechaussee.
Door zijn juridische kennis en Nederlandse taal wist hij zich vrij te pleiten en trok naar het in het nauw gedreven Belgische leger te Antwerpen.
In 1915 werd hij toegelaten tot het militaire vliegwezen.
Met zijn 10 overwinningen kwam hij op de derde plaats in de ranglijst Belgische azen achter Coppens en De Meulemeester.
Hij werd 2 keer neergehaald waardoor hij bij de 2 maal krijgsgevangene werd in Duitsland.
In 1918 legde hij de eed af als advokaat maar bleef bezig in het vliegwezen en is ook medeoprichter van Sabena.

DSC02115.JPG
 

Bijlagen

  • Edmond_Thieffry.jpg
    Edmond_Thieffry.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Leuke kaft instructieboekje. Is het goed te volgen daarbinnen?

Veel plezier met deze kit van een belangrijk merk vliegtuigen uit WWI.
 
Plaatje zeg meer dan 1000 woorden. :LOL:

cam-cam-copenhagen-stoeltje-harlequin-voor-kinderen-berry kopie.jpg

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in dat witte kartonnen doosje zit? :unsuree:
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in dat witte kartonnen doosje zit? :unsuree:
Figuur van Engelse piloot Ron maar Belgen droegen vergelijkbare kledij.
Veel plezier ermee. De man is wel 100 jaar eerder geboren Pascal :)
Bedankt Michel en heb het aangepast.
Leuke kaft instructieboekje. Is het goed te volgen daarbinnen?
Telkens staat er een beschrijving bij van wat je aan het maken en schilderen bent wat het zeer leerrijk maakt.
Vooral voor mensen zoals ik die niet thuis zijn in motoren en de nodige mechanica in het algemeen om auto's motors en vliegtuigen te doen werken.
Olie nakijken en banden vervangen kan ik dan weer wel he' :tongue:
 
Zal zeker weer de moeite worden om te volgen, als Ron nu de volgende x een bank plaatst ipv een stoel moeten we er zelf gene gaan zoeken.
succes met dit nieuwe project.
 
Vliegtuigen, WO1, een gepassioneerd bouwer, meer moet dat niet zijn om mijn interesse te hebben. Succes.
 
Belgisch onderwerp :-) .
Zelfs al heb ik geen ervaring met dit soort vliegtuigen ga ik zeker volgen. Succes met het project.
 
Graag had ik mijn leerschool verder gezet in ww1 vlieg gebeuren.
Ook ik start ik nu ook voor de eerste maal met een vlieger in deze schaal.
Ik ga mijn best doen met de middelen die ik bezit.
Het moet gezegd dat ik al onder de indruk ben bij het openen van de doos en het bekijken van het instructieboekje.
Het betrefd hier het toestel van Edmond Thieffry (Etterbeek 28 september 1892).
Bekijk bijlage 431718
Studeerde rechten en kreeg de bijnaam ,,de vliegende rechter''.
Bij aanvang ww1 werd hij snel gevangen genomen door de Duitsers maar kon met een motorfiets ontsnappen en vluchte naar Nederland.
Daar werd hij opgepakt door de marechaussee.
Door zijn juridische kennis en Nederlandse taal wist hij zich vrij te pleiten en trok naar het in het nauw gedreven Belgische leger te Antwerpen.
In 1915 werd hij toegelaten tot het militaire vliegwezen.
Met zijn 10 overwinningen kwam hij op de derde plaats in de ranglijst Belgische azen achter Coppens en De Meulemeester.
Hij werd 2 keer neergehaald waardoor hij bij de 2 maal krijgsgevangene werd in Duitsland.
In 1918 legde hij de eed af als advokaat maar bleef bezig in het vliegwezen en is ook medeoprichter van Sabena.

Bekijk bijlage 431717
Weeral een interessante bouw . Ga zeker aandachtig volgen. Willy.
 
Bedankt voor de interesse.
Dit is een poging om rigging aan te brengen met nylondraad die ik hier nog liggen had.
Die is iets dikker dan de uschi 005 van Ron maar zet zich niet strak genoeg.
Te hard trekken gaat de plastiek breken waar de gaten zijn geboord.
Dus zal ik waarschijnlijk weer voor de uschi gaan omdat die zichzelf strak trekt.
Het probleem met de uschi is dat die vlug veel dunner word als je te hard aantrekt.
Wat je hier ziet is de manier hoe ik te werk wil gaan.

DSC02117.JPG

DSC02119.JPG

DSC02127.JPG

DSC02129.JPG

DSC02130.JPG
 
Knap gedaan!
Ik heb me laten vertellen dat, door hitte (vlammetje) dichtbij de nylondraad te houden, deze iets strakker wordt..??
Heb het zelf nog niet gedurfd met een vlam dichtbij mijn modellen, maar ik dacht: ik geef het maar even mee ;)
 
Terug
Bovenaan