Hoofdsponsor

Anders / onbekend Ontstaan uit een... worstje [!]

Eric B

Well-known member
Registered
Hallo,

Gisterenavond in een hobby/handwerk winkel niet ver uit de buurt Super Sculpey gevonden. Gezien ik hier en daar op het net al gelezen had dat dit wel bruikbaar is de modelbouw ineens maar een pakje gekocht.

Na thuiskomst wou ik er natuurlijk wat mee experimenteren. Recht uit het pak is het nogal vrij hard en stevig (denk dat die pakken al een tijdje in die winkel liggen...) maar na er een stukje te hebben afgepeuterd en na een tijdje kneden werd het heel soepel en gemakkelijk te vervormen. Na een tijdje ermee te hebben 'gespeeld' en het tot een stukje worst gedraaid en was ik van plan het opnieuw bij de rest in het pakje te stoppen toen ik dacht... laat ik eens proberen of ik hier iets mee kan maken. Oorspronkelijk wou ik dat eenvoudig typisch alien gezicht te maken, zo een groot wit ei hoofd met van die grote zwarte ogen...

Na enkele uren, de tijd vliegt als je plezier hebt :8, ben ik tot het volgende gekomen. Niet echt meer volgens het oorspronkelijke plan maar bon...

Alien1.JPG

Alien2.JPG

Alien3.JPG

Alien4.JPG

Hij heeft volgens mij zo een Aziatisch trekje gekregen :ph34r:. Aanvankelijk was ik van plan om enkel wat te proberen en het daarna opnieuw tot een bolleke te rollen en te bewaren voor later gebruik maar nu weet ik het zo niet meer... Misschien hou ik hem wel en met wat inspiratie kan ik er misschien een volledig figuur van maken. We zullen zien.

Grtn Eric

p.s.: voor de schaal, de totale hoogte van het ding is nu ongeveer een kleine 80mm

wow wat is dat ?Dat is gewoon super knap hoe dat de mensen dat allemaal kunnen zo vanaf niks ik begrijp dat niet , in ieder geval knap gedaan
Marc

Mooie aliën.:laugh:
Moet je deze bakken in de oven om hard te worden?

Ja, moet inderdaad gebakken worden in de oven 130°, 15min/6mm volgens de verpakking.

Eric, 12min is ruim voldoende. een beetje experimenteren is niet slecht.
SuperSculpey is altijd hart hoe meer je kneed hoe soepeler het wordt, temperatuur speelt ook een rol.
volgens mij het je de versie living Doll van supersculpy gezien de kleur.

Gewoon bakken en bijhouden is altijd leuk je eerstlingen te bekijken na verloop van tijd.

Best knap voor je eerste.

grtx Jan

Laatst bewerkt:
Schitterend man,blijf zeker verder werken met die Super Sculpey dan gaan we nog heel wat mooi werk kunnen bewonderen hier...

Inderdaad schitterend en dat voor een eerste poging. Blijven oefenen zou ik zo zeggen.

Bedankt allemaal, na al deze leuke reacties kan ik niet anders dan hem af te bakken en houden :P.

Bedankt voor de tip voor het bakken Grijze Wolf, dat zal inderdaad wat experimenteren worden en zal ook wel afhangen van de oven vermoed ik. Denk dat de kleur op de foto's een beetje bedriegt want het is wel degelijk de 'gewone' super sculpey.

Caretaker, heb even Tiki afbeeldingen gegoogled en... ja heeft er inderdaad wel iets van mee :), zeker in vooraanzicht.

Vind het echt wel leuk om doen zal dus zeker verder blijven experimenteren.

Grtn Eric

je moet hem zeker houden !! zo een mooi stukje " art " !!!
En nu hem mooi inkleuren .

grt Nicolas

Voor een alien is dat een zeer mooi stukje, het is te hopen dat je dat beeld niet hebt van je schoonmoeder in de ochtend of zo!

Terug
Bovenaan