Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric B

Well-known member
Registered
Hey,

Zoals gezegd in mijn 'Even voorstellen post' zijn hier enkele foto's van de Opel Admiral. Dit is, als je de 'plaksels' uit mijn jeugd jaren buiten beschouwing laat, mijn eerste model die ik probeer wat 'serieuzer' te bouwen :$

De chipping hier op het spatbord is.. mhh.. per ongeluk, denk dat ik de verf wat langer moet laten drogen eer ik het model weer in de handen neem. De 'chipping' op de deur (tot op het plastiek) nou dat is een beetje teveel lijm toen ik die erin plakte... ja ik moet zo nog wat leren wat ik best eerst schilder en wat ik best eerst lijm, lijkt mij niet altijd een eenvoudige keuze ^^. De radiator grille ben ik nog niet echt tevreden mee, het is geen open grille en ik heb geprobeerd om enkel de uitstekende delen chroom/zilver te schilderen en zo de zwarte grondkleur te behouden maar dat ziet er volgens mij niet helemaal goed uit. Denk dat ik die een extra laag zilver zal geven, zonder mij zorgen te maken over de dieper liggende delen, en daarna een sterk verdunde laag mat zwart erover zal borstelen om zo tot een beter resultaat te komen. De afdek kappen voor de blackout light zaten niet in de kit en ik heb dus gewoonweg een strookje masking tape over de koplampen geplakt eer ik de kleur heb gespoten, denk dat ik wel een beetje ruim ben gegaan in de hoogte volgens mij zou dat spleetje wel wat dunner mogen zijn.

20131121_180754.jpg

Hier een zij aanzicht met wel opnieuw de verf op het spatbord die onvrijwillig gechipt is :huh: en ja ik zal het geklieder met verf aan de binnenkant van de voorruit ook wel nog moeten bijwerken dat is ook weeral een gevolg van gebrek aan ervaring in 'wat schilder je of plak je best eerst'... maar al doende leert men :P verder ben ik echt wel vrij tevreden met het roest effect op het chassis (vooraan onder het spatbord)

20131121_180622.jpg

Zelfde kant maar meer naar de achterzijde, ben zelf wel vrij tevreden met de 'leather look' van de zetels - ok de achterste zetel heeft wel wat overspray van grijs en voorste wat last van een slippende verfborstel maar bon...

20131121_180543.jpg

20131121_180505.jpg

Dat is het zowat voor het moment,

Groeten Eric

Dat ziet er al veel belovend uit Eric.
We zijn benieuwd naar het vervolg.

Mark

Hoi Eric,

Ziet er mooi uit, ik heb de opel ook liggen, heb ik nu een voorbeeld, succes.

Al mooie schilderwerken, interieur ook geslaagd met het leer...keep on the good work!!

Grtz yves,

Deze ken ik. Al bij al een plezante kit om te bouwen. De overspray op de achterste zetel is niet meer te zien wanneer de portieren geplaatst zijn. Het chassis ziet er trouwens wel zeer goed uit, mooie sleet op het geheel. Het onvrijwillig gechipte windshield zou ik wel bijwerken.

Dergelijke modellen zijn niet echt mijn ding, hoewel ik van ieder mooi model kan genieten (op een ander dan)... enfin: als ik de foto's zo bekijk sta je volgens mij toch wel een stapje verder dan de "beginneling" hoor... duidelijk dat je het in de vingers hebt... ik zou zeggen: "ga zo rustig verder en je komt er!".
Niveau en ervaring koop je niet, dat komt met de tijd!

Hey bedankt aan iedereen voor de leuke en bemoedigende commentaar.

@Jumper : het chassis, onderkant van de carrosserie en de zetels hebben eerst een laagje zwarte primer, in spuitbus, van Vallejo gekregen. Voor het chassis heb ik daarna een setje van Lifecolor 'Rust Effects' gebruikt ( 3 potjes acryl verf in roest kleur in verschillende tonen en 3 potjes roest pigmenten in opnieuw 3 verschillende tonen), de onderkant van de carrosserie geeft dan ook een laagje van de donkerste kleur roest uit dezelfde set gekregen en daarna met een borstel wat van die pigementen. De zetels, zijwanden van de deuren en dashboard kregen met een borstel een laagje mat donkerbruin (nr 84) van Revell enamell, nadat dit even gedroogd heeft (toch tot het droog aanvoelt) met een propje keukenpapier over wrijven en zo krijgen de 'uitstekende' delen een lichte satijnglans en komt hier en daar de zwarte grondkleur weer lichtjes boven. De bovenkant van de carrosserie kreeg eerst een laagje grijze primer van Vallejo ( uit een fles en met de airbrush deze keer, ondertussen heb ik ook een fles zwarte primer aangeschaft, ik hou niet zo van spuitbussen :) ) en daarover een laagje Vallejo Dark Bluegrey, verdund met gedistilleerd water met de AB aangebracht. Zoals je kan zien op de foto's is die laatste (verdunde) laag wel gevoelig om er weer af te komen op de randen. Komt het door het verdunnen of door het niet rustig en lang genoeg te laten drogen... (ik vermoed het laatste). Het chroom/zilver is gewone Revell enamell.

@Gunit : hehe... wel euh... het is jou bouwverslag van de 'Rusty Admiral' die me naar dit forum hier heeft geleid :), was op zoek naar afbeeldingen van de echte en ergens zat een afbeelding bij van een verweerd chassis, heb de link gevolgd en kwam in jou post over deze terecht. Trouwens echt wel heel mooi wat je ervan gemaakt hebt!!. Ben dan ook echt wel blij dat jij vind dat het chassis er goed uitziet, weet wel dat het er zo uitziet dankzij jou bouwbeschrijving! Dank je wel hiervoor :)

Heb er ondertussen wat verder aan gewerkt, ik probeer morgen een update met foto's te plaatsen.

Groeten Eric

@Gunit : hehe... wel euh... het is jou bouwverslag van de 'Rusty Admiral' die me naar dit forum hier heeft geleid :), was op zoek naar afbeeldingen van de echte en ergens zat een afbeelding bij van een verweerd chassis, heb de link gevolgd en kwam in jou post over deze terecht. Trouwens echt wel heel mooi wat je ervan gemaakt hebt!!. Ben dan ook echt wel blij dat jij vind dat het chassis er goed uitziet, weet wel dat het er zo uitziet dankzij jou bouwbeschrijving! Dank je wel hiervoor :)

Héél tof om te vernemen dat mijn Opel Admiral je naar dit forum heeft geloodst. Wat ik nog leuker vind, is dat je echt iets aan mijn bouw/schilder/weatheringverslag hebt gehad. Je hebt iets tastbaars met mijn topic verwezenlijkt, en daar ben ik nu eigenlijk erg blij mee.

Vriendelijke groet ! G.

Even een kleine update.

Het plaatsen van de open kap heeft wel voor wat problemen gezorgd, de uitsparing waar het onderdeel moest komen zat zo een dikke mm te ver vooruit.

20131201_181010.jpg

Nu ja niks dat wat schuur en vijl werk kan oplossen... maar ondertussen had een stukje besloten om af te breken... :8, waar is de lijm.

20131201_190639_1.jpg

Maar ondertussen staat de kap erop en heeft ze reeds haar kleurtje gekregen. Had alles wat afgeplakt voor het spuiten en natuurlijk na het verwijderen van de tape zijn er wel wat stukjes verf meegekomen... en zo blijven we bezig :P. De metalen onderdelen van het dak moeten wel nog hun kleur krijgen, weet wel nog niet wat ik heb er gevonden met een zwarte kleur en dan weer andere waar het chroom/zilver was, ik zie wel.

20131202_215846.jpg

20131202_215631.jpg

20131202_215600%20(1).jpg

En hier nog een overzichtje, ondertussen zijn de meeste onderdelen aangebracht. 1 deurklink heeft besloten de wijde wereld in te vliegen en vind ik niet meer terug daar zal ik nog een oplossing moeten voor vinden. De ene achterdeur wil ik openzetten, het scheiden van de deuren heeft geen problemen opgeleverd maar nu moet ik gaan uitzoeken hoe ik de openstaande deur zal gaan bevestigen.

20131202_215527%20(1).jpg

Dat was het voor nu, ik heb wel nog een vraagje. Ik heb hier matte vernis staan van Tamiya en zou er een laagje van willen aanbrengen (na het herstellen en bijwerken van de verf natuurlijk - had het misschien beter vroeger gedaan :$) kan ik dat zomaar over het model spuiten, bedoel zou dit dan geen invloed hebben op bv de doorzichtige ruiten en de glans van het chroom/zilver? Zelf vermoed ik van wel en zou het misschien beter met de borstel aanbrengen?

Groeten Eric

Laatst bewerkt:
Oeps! Foutje van mij, zou ondertussen rechtgezet moeten zijn, sorry hiervoor.

grtn Eric

Foto's zijn thans wel zichtbaar en ze zijn nog goed ook :D :D.
Als je gebruik wil maken van de vernis zou ik deze niet zomaar over het hele model spuiten.
Als je je ruitjes niet afdekt, ga je deze inderdaad wel een waas geven (zeker met matte vernis, blinkend zou nog kunnen...).
Maar aangezien je met de airbrush werkt, zou dit geen probleem mogen zijn.
Overigens een mooi en geslaagd model dat je hier bent aan het neerzetten...

Mark

Ondertussen wat verder gewerkt.

De 'scharnieren' voor de openstaande deur heb ik uit stripjes styreen (Evergreen) gesneden. Moeten wel nog wat ingekort worden.

20131207_223910.jpg

Alle decals zijn ondertussen ook op het model aangebracht, enkel nog de deur bevestigen, een laagje vernis erover en wat vervuilen maar niet te veel want het zou dan niet meer passen voor het dio die ik in gedachten heb.

_MG_1818.JPG

_MG_1827.JPG

_MG_1839.JPG

_MG_1837.JPG

Nu het model bijna klaar is ben ik ondertussen ook begonnen met wat experimenteren en oefenen om het diorama te maken waar hij moet opkomen, maar hierover meer in een post in het diorama gedeelte van het forum.

Ondertussen is de post voor het diorama aangemaakt : Rendez vous

Groeten Eric

Laatst bewerkt:
Hey,

Indd, ik volg dit ook, maar op een dio zal hij ook wel mooi overkomen, we volgen...;)

Ziet er mooi uit erik, een vraagje; met welke verf heb u de banden wit geschilderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan