Mijn volgend projectje is een 1/48 kit van Hasegawa: de P40-N Warhawk, één van de mooiste jagers uit WOII. De kist die ik ga bouwen is de P40 van Lt. Bruce Campbell genaamd "Geronimo". Deze jager was rond december 1943 gestationeerd op Nanumea Island (Polynesië, Stille Oceaan).
Hier een foto van toen:
De kit:
Instructies:
Het eerste wat ik gedaan heb is de stoel van de piloot opnieuw maken uit plasticcard, omdat deze uit de kit te dik was en niet realistisch oogt.
De uitlaat van de radiator wordt ook wat gedetailleerd:
De inlaat van de radiator wordt uitgeboord en voorzien van draadnet:
De bevestiging voor de riemen van de piloot wordt ook opnieuw gescratcht met wat koper en plasticcard:
De verschillende onderdelen die straks een laagje cockpit-green zullen krijgen:
De romp van het vliegtuig bestaat uit 2 stukken. De staart moet je eraan lijmen. Dit is waarschijnlijk express zo gedaan om nog andere varianten van de P-40 te kunnen uitbrengen.
voila, tot zover de eerste kennismaking met de P40-N van Hasegawa.
Hier een foto van toen:
De kit:
Instructies:
Het eerste wat ik gedaan heb is de stoel van de piloot opnieuw maken uit plasticcard, omdat deze uit de kit te dik was en niet realistisch oogt.
De uitlaat van de radiator wordt ook wat gedetailleerd:
De inlaat van de radiator wordt uitgeboord en voorzien van draadnet:
De bevestiging voor de riemen van de piloot wordt ook opnieuw gescratcht met wat koper en plasticcard:
De verschillende onderdelen die straks een laagje cockpit-green zullen krijgen:
De romp van het vliegtuig bestaat uit 2 stukken. De staart moet je eraan lijmen. Dit is waarschijnlijk express zo gedaan om nog andere varianten van de P-40 te kunnen uitbrengen.
voila, tot zover de eerste kennismaking met de P40-N van Hasegawa.