Hoofdsponsor

1/35 Panzer III Ausf. E [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Ik heb me de laatste paar dagen eens bezig gehouden met de oude uitgave van Dragon van de Panzer III Ausf. E
Na wat plakwerk ben ik begonnen met alles gereed te maken wat vervangen word door PE en enkelen noodzakelijke aanpassingen om alles naar mijn idee correct te krijgen voor een vroege E uitvoering.

Plaatjes,
DSC_0922.png

1; Dak is niet correct voor een vroege E, het dak wat in de kit zit is voor een late versie met de nieuwe koepel, dus alle gaten gevuld en nieuwe aangebracht op de juiste plek.
2; Gaatjes geboord voor het afvoeren van regenwater, De gleuven van de visor kleppen liepen niet gelijk dus de gleuven dicht geplamuurd en naderhand met een PE zaagje nieuwe gleuven gemaakt zodat alles netjes recht zit.
3; Twee conische klinknagels aangebracht en een lasnaad
4; Alle puntje van de kit die bouten moesten voorstellen vervangen door nieuw gemaakte boutjes en gelijk de vergeten boutjes er ook maar bijgemaakt. :)
5; Deze vier boutjes mogen ook weg die zaten er alleen bij de StuG.
6; Een van de vele extra lasnaden die op het model zijn aangebracht door middel van spreu en sommigen door middel van putty.
DSC_01.png

Voor diegene die dacht dat het straks een probleem zal worden om modder aan te brengen als deze zooi erop zit, niet dus :)
DSC_0931.png

Volgende stap word gereedschap schoonmaken van de plastic toolclamps en even bedenken wat ik met de spatborden gaat doen omdat de layout van het gereedschap anders is dan dat Dragon ons wil laten geloven, het liefst vermijd ik compleet nieuwe PE spatborden dus even kijken of ze nog een makkelijker oplossing hebben.

Clean build, Ron. Je ziet dat die oude uitgaves het nog steeds goed doen. Laat de kleurtjes maar komen.

Bedankt voor de reacties.

Beyond de schaal is 1/35, ik zag dat ik het voorvoegsel vergeten ben :), en ik bouw nooit kleiner dan deze schaal.

Swa, met de oude draken is inderdaad niets mis mee, met een beetje liefde kan je er nog steeds een knap model van maken en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een nieuwere Dragon kit gebouwd dus kan ik ook niet vergelijken.
En nog een voordeel die oude Dragon kitjes zijn stukken goedkoper dan de nieuwe ook niet onbelangrijk tegenwoordig :)

Danny er zitten nog wel wat dingetjes in zoals de plaatsing van het gereedschap op de fenders die niet klopt en misschien nog een dingetje wat ik over het hoofd heb gezien.

Schitterend gebouwd en verfijnd met een mooie uiteenzetting!!Keep on the good work Ron..!!

Grtz yves,

Swa, met de oude draken is inderdaad niets mis mee, met een beetje liefde kan je er nog steeds een knap model van maken en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een nieuwere Dragon kit gebouwd dus kan ik ook niet vergelijken.
En nog een voordeel die oude Dragon kitjes zijn stukken goedkoper dan de nieuwe ook niet onbelangrijk tegenwoordig :)

Helemaal mee eens, heb je nog een paar centen over voor een eventueel update setje. :laugh: Want als je soms prijzen ziet van nieuwe kits, is het wel eens slikken. Hedendaagse draakjes zijn beter, maar ook €€€. Daarbij van een oude kit weer iets respectabel te maken brengt ook wel weer veel voldoening. ^^

Ik liep te denken aan paars met witte balletjes :)

Eerlijk gezegd nog niet bij stil gestaan Flip maar zal wel grijs worden.

Inderdaad Swa die prijzen wat de Dragon kitjes kosten zijn niet misselijk vandaag de dag, eerst was Tamiya duur en nu zijn ze goedkoop vergeleken met de draak.

Na een poging om de gereedschaps klemmen in elkaar te zetten kon ik me nog net inhouden om alles door de kamer te laten vliegen :angry:
Ik ben twee uur bezig geweest met een klem en het resultaat was dat hij alsnog niet in elkaar stak, zelfs met een optivisor op mijn kop wilde het alsnog niet lukken omdat ik ik gewoonweg de gaatjes in die onderdelen niet goed ziet :huh:
Daar ik geen zin heb om me eigen een zenuw inzinking te bezorgen stop ik met dit model en met zeker met kleine PE onderdelen die je in elkaar moet steken.
Als iemand zich geroepen voelt om dit model af te maken dan kan hij hem krijgen tegen verzendkosten.
Reacties via PB.

Terug
Bovenaan