De tank is hier op het forum al gemaakt door Erwin in 1/72 en door Inflandersfield 1/35.
Bij de inval van Duitse troepen in België ontplooide zich het Dijle-Breda plan.
Dit wilde zeggen dat Franse troepen België en Nederland ter hulp kwam.
Met de Tamiya heb ik het geluk dat ze alle drie in België zijn geweest.
(A)18 the dragoon en(C) 4the Cuirassier regiment die onderverdeeld zijn in het 7de Franse leger.
Het 7de Franse leger vertrok met de trein van Hesdin naar duffel (Mechelen) en van daar uit onder gejuich v/d bevolking naar Oostmalle.
Later zullen zij grote verliezen lijden 16 km ten westen van Maastricht.
(B) het 13de dragoon is onder verdeeld bij 2(FRA) DLM en zal meedoen in de eerste grote tankslag van WW2 in Jadrain (Hannut) Watertoren kleine gete.
Waar zij de Duitser het zeer moeilijk hebben gemaakt en hun pansters sterker bleken te zijn.
Ik ga voor de 4th cuirassier en situeer met een liederlijke vrijheid gekozen plaats tussen duffel en verzamelpunt (in de haan cabaret) 6km ten zuiden Oostmalle.
Stippellijn is trein route.
De acteurs.
Bij de inval van Duitse troepen in België ontplooide zich het Dijle-Breda plan.
Dit wilde zeggen dat Franse troepen België en Nederland ter hulp kwam.
Met de Tamiya heb ik het geluk dat ze alle drie in België zijn geweest.
(A)18 the dragoon en(C) 4the Cuirassier regiment die onderverdeeld zijn in het 7de Franse leger.
Het 7de Franse leger vertrok met de trein van Hesdin naar duffel (Mechelen) en van daar uit onder gejuich v/d bevolking naar Oostmalle.
Later zullen zij grote verliezen lijden 16 km ten westen van Maastricht.
(B) het 13de dragoon is onder verdeeld bij 2(FRA) DLM en zal meedoen in de eerste grote tankslag van WW2 in Jadrain (Hannut) Watertoren kleine gete.
Waar zij de Duitser het zeer moeilijk hebben gemaakt en hun pansters sterker bleken te zijn.
Ik ga voor de 4th cuirassier en situeer met een liederlijke vrijheid gekozen plaats tussen duffel en verzamelpunt (in de haan cabaret) 6km ten zuiden Oostmalle.
Stippellijn is trein route.
De acteurs.