Hoofdsponsor

1/6 Reaper II

Jiver

Sponsor
Registered
Gegroet,

De eerste Reaper buste is al een tijdje uit het programma. Omdat ik de laatste tijd meestal in 1/6 werk, vond ik het beter om een nieuwe te maken in deze schaal. De vorige was 1/4 en net iets te groot voor het modelbouwwereldje aan deze kant van de oceaan.
De werkwijze is niet anders dan gewoonlijk: Een 1/6 schedel op een reeds gebakken torso als ondergrond en dan maar opbouwen.

Reaper%20II%201.gif

Reaper%20II%202.gif

Hier is het originele gebit van de schedel nog duidelijk te zien. Ik heb het niet gebruikt en zelfs een beetje weggesneden om zelf een gebit te kunnen maken.

Reaper%20II%203.gif

Zoals hier. De buste is al een keer gebakken alvorens het gebit, de binnenkant van de kaak en de oogleden aangebracht zijn.

Reaper%20II%204.gif

Reaper%20II%205.gif

Reaper%20II%206.gif

Het zou de bedoeling kunnen zijn om 2 versies te maken: Eentje zoals deze en misschien nog een versie met kleding.

Wordt vervolgd

Voila, de binnenkant van de mond afgewerkt en nog wat kleine aanpassingen. De tandjes zitten er los in, die worden apart gegote. Nog een beetje opzuiveren en klaar voor de mal.

Reaper%20II%207.gif

Reaper%20II%208.gif

Wawww schitterend werk wat ik ook steeds zo interessant vind zijn de kleuren die je gebruikt kan je daar iets meer over vertellen ivb kleuren die je mengt of standaard gebruikt..

Wawww schitterend werk wat ik ook steeds zo interessant vind zijn de kleuren die je gebruikt kan je daar iets meer over vertellen ivb kleuren die je mengt of standaard gebruikt..

Rood + groen= bruin. Met de juiste verhouding wit geeft dat die typische huidskleur. De binnenkant van de mond is ook het bruin, maar dan met meer rood erin. Grijs is wit met een beetje zwart. De basiskleuren die ik gebruik zijn wit, groen, rood en zwart.

Excellent, ik hou van de sfeer van deze buste, en ook genieten hoe verfijnd het er uitziet, mooi hoor!

Hoi Jiver
alleen maar respect voor mensen die dit voor elkaar krijgen, prachtig

Terug
Bovenaan