Dag collega's,
Dank voor de lovende woorden.
Door rugproblemen en nevenwerkingen van medicatie (vertigo syndroom) kan ik niet bouwen op het tempo zoals ik wil.
Heb ook nog een beetje verder gebouwd maar niet aan de carrosserie omdat er één messing plaatje van 2,5 mm
op zich laat wachten.
Had een probleempje met de achterbrug tijdens het passen op het chassis stond die scheef.
Dit was te wijten aan een te schuin gekleefd stuk.
De foto's zullen veel verduidelijken.
De achterbrug.
Heb er dan eerst alle veerdempers opgemeten van lengte om ze na te maken in messing buisjes om daarna
de middelste eraf te zagen.
Eerst de buisjes op lengte zagen opspannen in een mini bankschroefje om ze daarna te solderen,
eenmaal dit gedaan is, de boel opschuren en daarna kan men alles verven.
Onderdelen voor de vering:
Opspannen in bankschroef:
Na het solderen de stukjes opschuren:
Ondertussen ook de spiraalveer op een conisch stuk getrokken. (2x)
De spiraalveren worden later in een kleurtje gespoten als ze op lengte zijn met evenveel ringen.
Bij een dryfit krijgt men dan zoiets:
Heb dan ook maar de buitenste dempers gemaakt:
Daarna een aantal stukken gespoten:
Vering- en motoronderdelen
De achterbrug
De bodeplaat
Een behandelde bodemplaat tegen het roesten krijgt dan ongeveer zo'n kleur.
Omdat de dempers dan toch gespoten waren de oude eraf gezaagd bij de achterbrug en ze vervangen.
Nu alle stukken droog zijn, ze eens op het chassis gepast moet nl. nog verder schilderen aan mijn chassis
maar wou toch al eens een overzicht krijgen.
De motor heeft ook al zijn hoofdkleur gekregen.
De kleppendeksels met hun detaillering:
De aandrijfriemen heb ik eerst gepast vooraleer ze te schilderen die zaten als gegoten.
Na een voorlopige spuitbeurt ben ik nu bezig aan de uitlaten daar ontbreken bepaalde klemmen op alsook de lambda sondes.
De klemmen:
Het begin voor de lambda sonde:
Dit was het ongeveer voor de werkzaamheden tot nu.
Grtn
Dikkie dik