Aan deze ben ik ook reeds begonnen:
De bedoeling is om mijn "tjoening" skills wat te oefenen.
Het doel is om het model te voorzien van sideskirts, een ander smoelwerk en eventueel een stoerdere achterkant zonder al te veel te moeten hakken en zagen.
Geïnspireerd door o.a. de Cervini Mustang, jullie allemaal bekend al "Eleanor", en aanverwanten wil ik de toch wel brave GT in die trend ombouwen.
Het mag wat "vetter , graver, cooler" zoals de jeugd het zou verwoorden...
Een verlaging van de rijhoogte staat zeker ook nog op het programma want hier heeft Revell toch wel lelijk de bal misgeslagen.
De velgen zijn ook veel te klein en te braaf, dus die gaan er ook aan geloven...
De sideskirts:
De basis is een stuk van een plastic klantenkaart die je tezgenwoordig overal krijgt.
Met behulp van Tamiya tape en een potlood heb ik een mal gemaakt van de originele sideskirts.
Hiermee heb je al meteen de juiste maten (voor beide kanten). Voor de zekerheid heb ik ze net wat langer gemaakt. "Bijvijlen" bestaat immers niet: je kan enkel "wegvijlen".
De onderste witte lijn die je ziet is een stuk plasticcard uit de betere papierhandel: makkelijk om mee te werken, al heb ik wat problemen om de juiste lijm te vinden.
Vervolgens heb ik deze "aangesmeerd" met plamuur en weer afgestreken met nagellakverwijderaar zonder aceton. Hierdoor heb je een pak minder schuurwerk en is het resultaat bijna onmiddellijk zichtbaar.
Na een laagje primer geeft dit volgend resultaat:
Ik twijfel nog om er misschien nog iets aan toe te voegen net voor de achterwielen, maar op zich vind ik het zo wel wat hebben.
Misschien de sidescoops van een 1965 Mustang die ik hier nog heb liggen, al zijn dioe eigenlijk wat te klein.
Het smoelwerk:
Dit heb ik deels verwijderd met de Dremel en een vijl.
Onderaan werd een lip, gemaakt uit een stuk plasticcard, gelijmd.
Het front werd weer opgevuld met plamuur, waarbij de lip mooi dienst doet als een "aanslag" om front mooi glad af te strijken.
Hierdoor voorkom je weer een hoop schuurwerk.
Ook vooraan wil ik hetzelfde streepje styreen vastlijmen, onderaan de bumper om de stijl van de sideskirts door te trekken.
Na 3 pogingen is het nog altijd niet gelukt, de lijm laat telkens los. Ik heb het reeds geprobeerd met 2 componenten lijm maar ook deze blijkt niet goed genoeg. Op zoek naar een andere oplossing dus.
Ik speel met het idee om de bumper verder vorm te geven m.b.v. epoxy putty van Tamiya.
De kont:
Hier heb ik voorlopig enkel de uitparing voor de nummerplaat en het gaatje voor het bevestigen van het (lelijke en te grote) Mustang logo dichtgeplamuurd.
De bedoeling is om mijn "tjoening" skills wat te oefenen.
Het doel is om het model te voorzien van sideskirts, een ander smoelwerk en eventueel een stoerdere achterkant zonder al te veel te moeten hakken en zagen.
Geïnspireerd door o.a. de Cervini Mustang, jullie allemaal bekend al "Eleanor", en aanverwanten wil ik de toch wel brave GT in die trend ombouwen.
Het mag wat "vetter , graver, cooler" zoals de jeugd het zou verwoorden...
Een verlaging van de rijhoogte staat zeker ook nog op het programma want hier heeft Revell toch wel lelijk de bal misgeslagen.
De velgen zijn ook veel te klein en te braaf, dus die gaan er ook aan geloven...
De sideskirts:
De basis is een stuk van een plastic klantenkaart die je tezgenwoordig overal krijgt.
Met behulp van Tamiya tape en een potlood heb ik een mal gemaakt van de originele sideskirts.
Hiermee heb je al meteen de juiste maten (voor beide kanten). Voor de zekerheid heb ik ze net wat langer gemaakt. "Bijvijlen" bestaat immers niet: je kan enkel "wegvijlen".
De onderste witte lijn die je ziet is een stuk plasticcard uit de betere papierhandel: makkelijk om mee te werken, al heb ik wat problemen om de juiste lijm te vinden.
Vervolgens heb ik deze "aangesmeerd" met plamuur en weer afgestreken met nagellakverwijderaar zonder aceton. Hierdoor heb je een pak minder schuurwerk en is het resultaat bijna onmiddellijk zichtbaar.
Na een laagje primer geeft dit volgend resultaat:
Ik twijfel nog om er misschien nog iets aan toe te voegen net voor de achterwielen, maar op zich vind ik het zo wel wat hebben.
Misschien de sidescoops van een 1965 Mustang die ik hier nog heb liggen, al zijn dioe eigenlijk wat te klein.
Het smoelwerk:
Dit heb ik deels verwijderd met de Dremel en een vijl.
Onderaan werd een lip, gemaakt uit een stuk plasticcard, gelijmd.
Het front werd weer opgevuld met plamuur, waarbij de lip mooi dienst doet als een "aanslag" om front mooi glad af te strijken.
Hierdoor voorkom je weer een hoop schuurwerk.
Ook vooraan wil ik hetzelfde streepje styreen vastlijmen, onderaan de bumper om de stijl van de sideskirts door te trekken.
Na 3 pogingen is het nog altijd niet gelukt, de lijm laat telkens los. Ik heb het reeds geprobeerd met 2 componenten lijm maar ook deze blijkt niet goed genoeg. Op zoek naar een andere oplossing dus.
Ik speel met het idee om de bumper verder vorm te geven m.b.v. epoxy putty van Tamiya.
De kont:
Hier heb ik voorlopig enkel de uitparing voor de nummerplaat en het gaatje voor het bevestigen van het (lelijke en te grote) Mustang logo dichtgeplamuurd.