Hoofdsponsor

1/35 Schaal 1/35 flakpanzer gepard tamiya [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yezhead
  • Startdatum Startdatum
Y

Yezhead

Guest
Na een afwezigheid weer wat tijd gehad om een nieuw project te starten en wat actief te zijn op dit mooie forum!
Het betreft de volgende doos
attachment.jpg
Al redelijk ver met het in elkaar steken hierbij een foto
attachment.jpg
Al redelijk wat gaten moeten opvullen met putty (oa bij de lschijnwerpers en de haken aan de voorkant)
Bij de volgende foto zie je de kisten langs de zijkant ook wat open staan!
Zou ik deze ook opvullen of beter laten zoals het is ? attachment.jpg
Al bij al tevreden van deze maklijke kit !
En blij dat ik terug wat kan bezig kan zijn met deze mooie hobby ;)
Groeten jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ooit eens het model kunnen vergelijken met een echte Belgische Gepard. Bleek toch het één en ander waard om te veranderen maar ik veronderstel dat je hem OOB wil bouwen?

Hèhè, terug welkom , en succes en plezier met deze ,altijd een mooi model gevonden.
En Tamiya laat zich goed passen, laat je maar eens goed gaan ! :)

Ik heb hier ook zo 1 staan dat ik gebruik om verftechnieken op te testen (er is in de loop der jaren te veel aan kapot en verloren gegaan..)
Maar het blijft een speciaal geval en een uitdaging om deze te schilderen ;)
Als je aanpassingen wil doen, dan ga je best eens deftige referenties zoeken, want zoals Erwin zegt, zijn er zaken die voor verbetering vatbaar zijn.
Zelf kan ik je niet direct zeggen welke, maar ik heb eens een artikel in een magazine tegen gekomen waar er een deel van die veranderingen wel gedaan waren, en het was nogal ingrijpend als ik mij goed herinner?
Veel suk6 verder

Vind het echt een leuke doos deze!
Ook redelijk groot vergeleken met 1/35 jaghdpanzer bijvoorbeeld !
Gisteren nog wat verder gedaan!
Heb een basis (primer ) geairbrushed op de grootse stukken en ook de binnenkant wit zoals de handleiding aantoont.
Ik zal deze inderdaad OOB maken ( denk dus dat dit out of box betekend, niet helemaal zeker ?)
Ook zal ik geen camo toepassen maar wel wat schaduw en pinwash, het kleur word zoals in de handleiding volledig in olive drap geairbrushed!
Alles zal dus volledig zijn zoals tamiya aangeeft!
Enkel zou ik het interieur wat willen detaileren in de juiste kleuren ! Enkel de kleuren dus geen andere veranderingen !
Hierbij een foto van de eerste laag witte verf aan de binnenkant
Vraag me wel af waar ik ergens een foto kan vinden van de binnenkant zodat ik niet alle knopjes rood en geel schilder ! Of zou dit toch mooi en redelijk juist zijn? Tamiya zegt volledig wit 😒 Wat denken jullie ?
attachment.jpg
De commandant zelf is ook zeker een uitdaging! Heb daar omtrent al wat filmpjes gezien op tjoep tjoep ;)
Na het weekend gaan we ermee verder!
Grtz Jacob

Ok Thanks beyond! Zwart en wit dus .... 😀
Straks even tijd op verder te doen ! Vind de flakpanzer gepard van 2de wereld oorlog er ook heel leuk uitzien! Misschien deze week toch es passeren bij domino ! Haha mijn lief woont hier vlakbij :) niet goed voor de spaarcentjes dussssss 😜😆

Vandaag weer wat verder gedaan aan de koepel en het interieur.
Alles volgens het boekje ;)
als er opmerkingen of vragen zijn stel ze gerust kan er alleen maar van bijleren.
Wat problemen gehad met de airbrush die verstopt zat, een uurtje zitten kuisen eraan en is nog niet optimaal!
Kuis het nu uit met iso propyl alcohol maar soms blijft hij nog haperen :(
Hier wat foto's van wat er gedaan is aan de koepel
attachment.jpg
attachment.jpg
Groeten Jacob

En weer wat verder gedaan vandaag aan mijn OOB gepard
Interieur is afgewerkt en ben tevreden ermee .
heb de primer over de koepel wat te vroeg ge-airbrushed dus zal morgen nog eens een laagje zwart over het de "koepel" spuiten want moesten nog wat stukjes opgelijmd worden ! 😳
De kanonnen zijn al afgeplakt want deze zijn al op voorhand in het zwarten zal die zo laten !

Ik zal de primer verder in het zwart spuiten om wat schaduw te creëeren, daarna had ik het idee om de bovenste/uitstekende vlakken en delen in donkergeel te airbrushen en dan Daarna gaat de olive-drap erover!
Is dit een goed idee ivm geel te spuiten om wat licht effect en lichtere tint te verkrijgen in het eindresultaat of zouden jullie na het zwart onmiddellijk naar olive-drap gaan?
Hierbij wat pica's 😎
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Vind het goed gaan voorlopig :)

Gisteren wat kleur gegeven !

attachment.php
attachment.jpg
Sorry voor de gedraaide foto's zal volgende keer juist staan :(

Is al helemaal anders met een beetje kleur, en het ziet er goed uit ;)
Heb je nu met een lichter kleur eerst gewerkt?

Ja beyond, eerst alles in zwarte primer, dan wat geel op de hoogste vlakken.
(Misschien wat te veel) en daarna met olive drap erover ! Vind het ook niet slecht maar ga er misschien nog eens over gaan met de olive drap! Is zo donker hier zal kijken voor een betere lamp zodat alles goed zichtbaar is :)
Denk Ook nog wat pinchipping, drybrush te doen en dan de details bijschilderen! Geen verwering! Deze komt net van de band ;)
Heb een goed gevoel dat ik deze wel tot een goed eind zal brengen ! 😳😜😏😝

Thanks beyond! Vind het ook geslaagd!
Hierbij nog een foto waar het kleur wat beter te zien is attachment.jpg
Ook deze gekocht vandaag om erbij te plaatsen in een dio! Als dat maar goed komt ;)
attachment.jpg
Ik snap echt niet waarom die foto's altijd gedraaid zijn ! Misschien door mijn iPhone maar heb geen internet op pc !
Ook nog de flak 7,5 met 5 figuren gekocht! Kon dat voor 7euro niet laten liggen !

ziet er al goed uit, toch beter qua kleur dan op de voorgaande reeks foto's. Misschien kan je het volle plaatje tussen de vlammendemper nog lichtjes uitboren zodat het ooklijkt of de kogels echt kunnen passeren (35mm kaliber -> 1-1.1mm)??

Terug
Bovenaan