Hoofdsponsor

1/35 SOMUA S35 Belgium may 1940

ERVARING
Steeds weer bijlerend en zoekend
BOUWWIJZE
uit de doos
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
start op 08/01/24
COMMENTAREN
steeds welkom
Heel mooi werk Pascal!
Ter info: Britten en Fransen (behalve de marine) groeten met de handpalm naar voor, wij met de handpalm naar beneden.

Bedankt allemaal om even te komen kijken.
Een 2de boom was klaar en ben bezig met de prikkeldraad die de nodige tijd in beslag neemt.
Eens dit gedaan word er nog wat aan het terrein gewerkt en kunnen we beginnen met de tank en figuren verder klaar te maken.

P9120002.JPG

P9130006.JPG

P9170003.JPG

P9140009.JPG

De onderste draad is klaar nog 2 te gaan.

P9170007.JPG

P9170002.JPG

Vegetatie op de weg en de bomen zien er prachtig uit. Ook de hoeve ziet er heel realistisch uit. Alleen vind ik dat de witte voegen vrij sterk contrasteren met de oudere muur (op de hoek naast de groene poort). Misschien het wit van de voegen een klein beetje weatheren/verzachten ?
Opbouw en inkleuren van paarden en figuren zijn zoals gewoonlijk mooi en realistisch uitgevoerd. Wat het tuig van de paarden betreft (scherpere aflijning) kan ik Erwin een beetje volgen maar ik ga er van uit dat de foto's in het topic een vergroting zijn van de werkelijkheid. Ik denk dat het resultaat bijgevolg wel OK is. Het dubbel bit met de twee stellen teugels begint er al heel goed uit te zien.

Vegetatie op de weg en de bomen zien er prachtig uit. Ook de hoeve ziet er heel realistisch uit. Alleen vind ik dat de witte voegen vrij sterk contrasteren met de oudere muur (op de hoek naast de groene poort). Misschien het wit van de voegen een klein beetje weatheren/verzachten ?
Opbouw en inkleuren van paarden en figuren zijn zoals gewoonlijk mooi en realistisch uitgevoerd. Wat het tuig van de paarden betreft (scherpere aflijning) kan ik Erwin een beetje volgen maar ik ga er van uit dat de foto's in het topic een vergroting zijn van de werkelijkheid. Ik denk dat het resultaat bijgevolg wel OK is. Het dubbel bit met de twee stellen teugels begint er al heel goed uit te zien.

De opmerking van Erwin was genoteerd en zal een extra controle krijgen voor ze geplaatst worden.
Hier en daar krijgen ze wat vuil op de laarzen wat nog moet gebeuren.
Wat de boerderij betreft heb je zeker een punt om over na de denken en in deze krijg je gelijk.
Mijn inzicht en interpretatie is als je foto's bekijkt van oude boerderijen dat het deel van de stallen er meer versleten en verouderd uitzien dan het woon gedeelde.
Hoe ver wil ik gaan in verweren wat steeds weer een moeilijke opgave is en voor iedereen anders.
In deze wil ik een boerderij neerzetten gebouwd in pakweg de jaren 20 of 30 wat de boerderij 10 tot 20 jaar oud maakt.
Als ik de boerderij volledig hetzelfde ga verweren ( wat mogelijk is ) vrees ik dat de boerderij zo verouderd word dat het een boerderij in de jaren 70 wordt die te koop staat en volledig moet gerenoveerd worden.
Daarom dat ik gekozen heb om de omgekeerde beweging te maken en wat verwering weg te halen en opnieuw te voegen.
De zijkant blijft dan nog wel zo het is omdat Cecile dit wel ok vind en ik het weer niet weet.
Bedankt voor jullie inzichten die ik zeer waardeer en ter harte neem.

P9200002.JPG

P9200005.JPG

P9200001.JPG

Ik vind de aanpassingen aan de muur (oudere gedeelte) heel geslaagd. Nu ik je redenering in tijd volg (boerderij gebouwd 1910-1930) kan ik de witte voegen beter situeren in het geheel. Hoe dan ook, puik werk.

ik vind het er allemaal fantastisch uitzien , de objecten op foto's 5en 6 kan je bijna ruiken :)
alleen de pinnekesdraad vind ik wat minder , de pinnekes zijn wat te talrijk naar mijn bescheiden mening

Greetzzzz Modest

Paardendrollen fantastisch gevonden en uitgevoerd maar 3 op een strikte rij? Lijkt mij iets té regelmatig.
Als paarden in beweging zijn en iets laten vallen liggen ze meer verspreid in de looprichting van de dieren. Als een paard stilstaat kunnen ze op een hoop liggen maar een paard staat zelden lang stil op dezelfde plaats, al was het maar een been verzetten.

Ha,ha,ha. Cecile had de opmerking ook gemaakt maar had het niet genoeg aangepast.
Hebben er hier een plezante tijd mee waarvoor dank.
Maar juist is juist en heb het aangepast.
eentje van een stilstaand paard en een andere naar het voorbeeld van Ron.
Het blijft tenslotte een detail waar dan toch aan gedacht is lol.:LOL:

P9230001.JPG

P9230009.JPG

mlk.JPG

Terug
Bovenaan