Hoofdsponsor

1/48 Special hobby's Bugatti Racer

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
Oob
BOUWBUDGET
25
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Shoot.

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Voor een volgende groepsbouw in Modelbouwclub klein brabant is het thema 'rood'. Meer dan 20% van je model moet rood zijn.
Spijtig genoeg al een rode Spitfire gemaakt. In de Stash een Bugatti Racer gevonden waar het interieur in 't rood moet en een alternatief qua exterieur geeft me meer dan 20% rood.
Het gaat om een 'mixed media' kit. Plastic, pe en resin. Dit alles maakt een klein, knap model. Imho een van de mooiste vliegtuigen ooit gemaakt. De foto's van de kit en de vorderingen.
Het hout heb ik gedaan dmv olieverf op een 'zandkleurachtige' ondergrond.
IMG20250123174413.jpgIMG20250123174423.jpgIMG20250123174440.jpgIMG20250123174501.jpgIMG20250123174520.jpgIMG20250123174535.jpgIMG20250123174546.jpg
 
Speciaal model, nog maar weinig gezien.
Ook leuk te horen dat er precies toch noch andere clubs zijn dan de mijne die een interne wedstrijd houden onder hun leden.
 
Leuk vliegtuig, ik had er ooit eens een bouwplan van voor een RC versie (elektro), helaas heb ik mijn map met zowat 60 of 70 RC-plannen ooit eens uitgeleend en nooit meer terug gezien :((
 
Idd een mooi toestel. Heb ik ook, maar zou eventueel als houten model gebouwd worden.

Jammer dat de oorlog kwam voor deze, hoewel het waarschijnlijk niet zo gemakkelijk te vliegen ging zijn met de technologie van toen. Zie ook de gebeurtenissen met de replica's
 
ik denk dat dit een koppeling/overbrenging is. De motor zat in het midden dacht ik

Toch wel even schrikken als je die stukken van de staart ziet en het grootteverschil
Idd overbrenging. Er zaten twee Bugatti motoren in van 450 pk. Deze werden met koppeling langs de zijkant van de cockpit verbonden met een transmissie in de neus om zo twee contraroterende props aan te drijven.
 
Idd overbrenging. Er zaten twee Bugatti motoren in van 450 pk. Deze werden met koppeling langs de zijkant van de cockpit verbonden met een transmissie in de neus om zo twee contraroterende props aan te drijven.
Ha, dat zullen dan die buizen zijn aan beide zijdes van de cockpit.
Ik meende deze vraag te moeten stellen omdat, indien de motor achteraan direct zou verbonden zijn met de schroef, deze in feite dwars door de stoel van de piloot had moeten lopen.
Ik dacht hierbij aan de P39 Airacobra waarbij de aandrijfas van motor (achteraan) naar schroef (vooraan) onder de stoel van de piloot liep.
 
Knap, verdun je de rand nog een beetje van de luchthapper bovenaan de romp?
Mogelijk. Het is redelijk zachte plastic en het is een kleine luchthapper. Op foto ziet het er groot uit maar héél het model past in mijn handpalm.
 
Voila. Een vrijdagse schuursessie en een nieuwe primer. Denk dat het nu wel goed genoeg is.IMG20250210074552.jpg
 
knaop, en nu nog de boutjes waarmee de verwijderbare panelen op de romp vastzitten ;-)

Kan het zijn dat de paneellijn aan de vleugelwortel ofwel nog dient verwijderd te worden, ofwel hergegraveerd?
 
knaop, en nu nog de boutjes waarmee de verwijderbare panelen op de romp vastzitten ;-)

Kan het zijn dat de paneellijn aan de vleugelwortel ofwel nog dient verwijderd te worden, ofwel hergegraveerd?
Moet ik nog eens deftig bekijken. Normaal gezien zou deze weggewerkt zijn.🤔
 
Terug
Bovenaan