Goedenavond allemaal,
Ik weet het, ik heb nog zat af te werken dingen liggen, maar om even helemaal wat anders te doen ben ik aan deze begonnen:
Ik denk dat deze wel bekend is. Het is een verbeterde Mk.V (nieuwe motor), speciaal bedoeld om een tegenwicht te zijn voor de FW190, die alle bestaande Spitfires versloeg.
Productie begon in Juni 1942 en er zijn er tot het einde van de oorlog 7011 gebouwd
Technische gegevens:
Motor: Merlin 61 of 63 (1560/1690 PK)
Snelheid: 380 mph. op 15.400 ft
Bewapening: 2x 20mm kanon en 8x 0.303 mitrailleurs
Laat ik beginnen met de inhoud te tonen:
(inderdaad, 2 velletjes decals, 1 fretje PE en 1 velletje stikkers om de cockpit af te plakken bij het schilderen)
De bouw begint uiteraard met de cockpit
Lijkt een beetje schuin, maar dat komt door de hoek van de foto)
Alle metertjes zijn gelukkig van voorgekleurde PE, net als de gordels
En nu zit de cockpit in de romp, dus is het even wachten tot ik nieuwe foto's kan maken.
Tot de volgende update,
Peter
Ik weet het, ik heb nog zat af te werken dingen liggen, maar om even helemaal wat anders te doen ben ik aan deze begonnen:
Ik denk dat deze wel bekend is. Het is een verbeterde Mk.V (nieuwe motor), speciaal bedoeld om een tegenwicht te zijn voor de FW190, die alle bestaande Spitfires versloeg.
Productie begon in Juni 1942 en er zijn er tot het einde van de oorlog 7011 gebouwd
Technische gegevens:
Motor: Merlin 61 of 63 (1560/1690 PK)
Snelheid: 380 mph. op 15.400 ft
Bewapening: 2x 20mm kanon en 8x 0.303 mitrailleurs
Laat ik beginnen met de inhoud te tonen:
(inderdaad, 2 velletjes decals, 1 fretje PE en 1 velletje stikkers om de cockpit af te plakken bij het schilderen)
De bouw begint uiteraard met de cockpit
Lijkt een beetje schuin, maar dat komt door de hoek van de foto)
Alle metertjes zijn gelukkig van voorgekleurde PE, net als de gordels
En nu zit de cockpit in de romp, dus is het even wachten tot ik nieuwe foto's kan maken.
Tot de volgende update,
Peter