Hoofdsponsor

1/48 Spitfire MK XII van Airfix

• Onderwerp starter Onderwerp starter jepe
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
7ste model
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
beperkt, kopen kan altijd
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
alles is welkom, maar wel over de bouw van het model

jepe

Well-known member
Registered
We zullen deze keer eens een heel traditioneel vliegtuig maken. De eerste van Airfix voor mij

Bijlagen

• IMG_20241226_091112849.jpg
    IMG_20241226_091112849.jpg
    233,5 KB · Weergaven: 4
Het gaat de versie met de invasiestrepen worden. Dan kan ik dat toch weeral eens proberen
De ronde insignia wil ik ook wel eens proberen maar dan moet ik eerst een deftige circle cuttter kopen (dat spel van dspiae is een vrij duur geval als je het niet veel gebruikt)

Bijlagen

• IMG_20241226_104543425.jpg
    IMG_20241226_104543425.jpg
    229,8 KB · Weergaven: 3
Ben aan de cockpit begonnen. Bij deze airfix is dit vrij eenvoudig. Maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal goed past.

Dat je moet stukken uit de fuselage moeten snijden als je open cockpit wil, vind ik maar niks. Want dan kan je niet meer terug.

De panel lines zijn ook diep, lijkt me niet in verhouding.

Ik ben misschien toch van plan om deftige cirkel cutter te kopen en de insignia te spuiten

Ik heb wel een blauw en rood maar het trekt belange niet op de decals. Kent er iemand een correcte kleurnummmers (vallejo, AL) ?

Ik heb wel een blauw en rood maar het trekt belange niet op de decals. Kent er iemand een correcte kleurnummmers (vallejo, AL) ?
Voor mijn tempest heb ik voor voor roundels de volgende kleuren gebruikt, maar dat is ook afhankelijk van de ondergrond kleur. Ik maak altijd genoeg van een kleur om alle roundels in 1 keer te spuiten. Proef stukje spuiten en drogen en dan vergelijken met de decal en zonodig de verhouding aanpassen.

Kleurnummers zijn vallejo model air
1000012112.jpg
1000010841.jpg

• Leuk
Waarderingen: jepe
Wauw, dit is wel top. o_O
Hier ga ik wat moeten op oefenen. Die op de fuselage is wel direct ne lastige. Op de vleugels zijn enkel blauw en rood.

Die bouwen goed, die Spit's van Airfix. Had het meeste problemen met de tank voor de cockpit. Dat sloot niet zo goed aan.

Wauw, dit is wel top. o_O
Hier ga ik wat moeten op oefenen. Die op de fuselage is wel direct ne lastige. Op de vleugels zijn enkel blauw en rood.
De masks in deze zijn van 1manarmy en heb ik niet zelf gemaakt. 1manarmy heeft voornamelijk 1/32 mask setjes, maar voor de Spitfire ook in 1/48 . Voor mijn Lancaster ga ik ze wel zelf maken.

Terug
Bovenaan