F
Flynn
Guest
Om het jaar af te sluiten in schoonheid heb ik weer een mooi setje bij mekaar gezocht.
In m'n stock hadden zich enkele klassiekers van 50'er jaren verstopt. Tijd om deze er maar eens bij te trekken. Uiteraard is een plan niet volledig oop mijn werkbank zonder een paar aftandse vliegertjes erbij.
Ik heb een zwak voor de Shooting Star en alle opvolgers. Leuk dacht ik, tijd om er opnieuw eens in te vliegen.
Deze drie staan reeds enkele jaren te pronken tussen het USAF-geweld en wilden graag de familie uitbreiden.
Deze twee komen rechtstreeks van mijn persoonlijk vliegtuigkerkhof en zullen opnieuw in goeie staat worden gebracht.
En de rest van het nieuwe project.
Wonder boven wonder, was ik vergeten dat in het doosje van de T-33 er twee kitjes staken. Een ouder kitje van Hasegawa. Kunnen we de sprues aan een vergelijkend onderzoek onderwerpen. Er zijn wat verschillen ja!
Sprue 1
Sprue 2
Sprue 3
What's in the box bij de F-94B Starfire?
En bij de Emhar F-94C (Late)? Redelijk groot ding!
Eerst en vooral begin ik met de ontbrekende deeltjes van de wrakken opnieuw bij te maken.
We beginnen bij de wieldeuren voor de T-33. Heerlijk als je de originele stukjes als pattern kunt gebruiken.
Wat plastic plaat en hoppa.
Eerst overtekenen we de boel
Dan Beginnen we te snijden
Hebben we de deurtjes, wel nog kaal
We plakken nog wat stripjes om wat op te smukken.... een halfuurtje werk voor 4 deurtjes, ça va nog
Nu kijken we naar de wielpootjes. Een stukje sprue en een stukje evergeen
Gaatjes boren aan beide uiteinden
Plakken van wat evergreen
De zaag erin
En we hebben de basis
Na wat vijlen en schuren, steken we de wielassen
En maken we wat schaarlinkjes
Nu is het tijd om wat relief toe te voegen. We snijden een fijn stripje plakband
Zo, en dit zetten we vast met wat superglue.
Wat gewicht in de neus.
Het gat maak ik dicht met een stukje plastic plaat
Ook de F-80 krijgt aandacht en krijgt het zijn onderstel opnieuw toegevoegd
Deze is klaar voor de schilderwerken... maar nog even geduld tot de andere ook in mekaar staan!
Efkes de tijd genomen om wat ruitjes te maskeren
De T-33 krijgt aandacht in de cockpit, nieuwe kleurtjes... Tadaaaaa
Zo, voor een eerste post in dit verhaal kan het al tellen
En nu, tot de volgende
In m'n stock hadden zich enkele klassiekers van 50'er jaren verstopt. Tijd om deze er maar eens bij te trekken. Uiteraard is een plan niet volledig oop mijn werkbank zonder een paar aftandse vliegertjes erbij.
Ik heb een zwak voor de Shooting Star en alle opvolgers. Leuk dacht ik, tijd om er opnieuw eens in te vliegen.
Deze drie staan reeds enkele jaren te pronken tussen het USAF-geweld en wilden graag de familie uitbreiden.
Deze twee komen rechtstreeks van mijn persoonlijk vliegtuigkerkhof en zullen opnieuw in goeie staat worden gebracht.
En de rest van het nieuwe project.
Wonder boven wonder, was ik vergeten dat in het doosje van de T-33 er twee kitjes staken. Een ouder kitje van Hasegawa. Kunnen we de sprues aan een vergelijkend onderzoek onderwerpen. Er zijn wat verschillen ja!
Sprue 1
Sprue 2
Sprue 3
What's in the box bij de F-94B Starfire?
En bij de Emhar F-94C (Late)? Redelijk groot ding!
Eerst en vooral begin ik met de ontbrekende deeltjes van de wrakken opnieuw bij te maken.
We beginnen bij de wieldeuren voor de T-33. Heerlijk als je de originele stukjes als pattern kunt gebruiken.
Wat plastic plaat en hoppa.
Eerst overtekenen we de boel
Dan Beginnen we te snijden
Hebben we de deurtjes, wel nog kaal
We plakken nog wat stripjes om wat op te smukken.... een halfuurtje werk voor 4 deurtjes, ça va nog
Nu kijken we naar de wielpootjes. Een stukje sprue en een stukje evergeen
Gaatjes boren aan beide uiteinden
Plakken van wat evergreen
De zaag erin
En we hebben de basis
Na wat vijlen en schuren, steken we de wielassen
En maken we wat schaarlinkjes
Nu is het tijd om wat relief toe te voegen. We snijden een fijn stripje plakband
Zo, en dit zetten we vast met wat superglue.
Wat gewicht in de neus.
Het gat maak ik dicht met een stukje plastic plaat
Ook de F-80 krijgt aandacht en krijgt het zijn onderstel opnieuw toegevoegd
Deze is klaar voor de schilderwerken... maar nog even geduld tot de andere ook in mekaar staan!
Efkes de tijd genomen om wat ruitjes te maskeren
De T-33 krijgt aandacht in de cockpit, nieuwe kleurtjes... Tadaaaaa
Zo, voor een eerste post in dit verhaal kan het al tellen
En nu, tot de volgende
Laatst bewerkt door een moderator: