Hoofdsponsor

1/6 The American WERE WOLF Creature Horror Resin Model Kit 1/6 [WIP]

karel47

Well-known member
Registered
The American WERE WOLF Creature Horror Resin Model Kit 1/6

12"The American WERE WOLF Creature Horror Resin Model Kit 1/6

had die al tweetal jaar in m'n bureau liggen ... wou die ooit is maken ... hier wat foto's ... er moet heel wat geplamuurd worden maar dit beest is echt creepy zelfs in resin ... is tussendoortje

werewolf1x.jpg

Description

This model is 12"The American Were Wolf resin model kit 1/6.The kit is unbuilt and unpainted model kit which need to do by the buyer who should have skill in building the model kits before.It was a recast resin model kit.The picture of the model in the description is shown how it look like when it is finished.

These model parts are not the finished product yet. Some DIY modifications are required.The resin part’s surface need to be sanded and filled with putty epoxy in some area which have bubbles and at the joints between parts.Some parts need to be straight or reshaped by heating and must be glue together with epoxy glue as well.Then the kit need to be painted with enamel or acrylic colors by simple brush or air brush from the buyers who should have some experience or talented skill in building the model kits before. Please note that the display box or original box,painting colors,glue ,base are not included with the model kit

For the beginner who want to start and enjoy with this hobby can find some help from ebay review & guides web page below.

werewolf2g.jpg

dit zou het moeten worden ...

kgrhqvo8epfoq27bpvtlu60.jpg
kgrhqjiier4tzosbpvtijvg.jpg

griezelig beest, is heel levensecht gesculteerd ... spijtig met die spleten eens geplakt!
Ik kleefde hem ineen met Bison Industriel Secondenlijm en vulde de gaten met olba filler werkte heel goed en word steenhard eens vermengd met de scondenlijm en verstevigd de weerwolf in z'n eenheid

de boomscultuur is gewoon perfect , kijk er maar is naar geen naadje te zien

dscn1053a.jpg
dscn1054a.jpg
dscn1055a.jpg

de weerwolf zelf is bijzonder gedetailleerd neergezet

dscn1056a.jpg

dscn1058ab.jpg
dscn1059a.jpg

de passing is niet slecht doch overal heb je kieren om dicht te plamuren

dscn1060a.jpg
dscn1061a.jpg deze kan met wat bewerken nog verbeterd worden, heb de montagetop moeten verwijderen op de weerwolf om het enigzins te kunnen pasmaken
dscn1062a.jpg

de muil geeft je de creeps en zo hoort het ook is géén schoothondje maar hellebeest

dscn1066ay.jpg

de volgende foto's geven de opvulling weer met Olba Filler (wit) vermengd met secondenlijm, goed sculpteerbaar voor verdere afwerking

dscn1067a.jpg
dscn1068a.jpg
dscn1069ae.jpg
dscn1071ab.jpg

de wolf koste me een kleine zestig euro, hierin moet je wat geluk hebben dat er géén bieders opdagen, is zeker aan te raden voor Horrorfans

12"The American Were Wolf Creature Horror Resin Model Kit 1 6 | eBay

nog paar ebayfoto's die dienen ter afwerking, de verschrikking himself !!!

kgrhqrqgey5mmbtqbpvtrn8.jpg
kgrhqnquey4hhtmcbpvtwwr.jpg
kgrhqfk8ebsdt7imbpvtdfg.jpg

tja nogal wat werk aan he, helpt inbrekers buiten te houden zo'n sculturen :thumbsup::);)

Karel ....prachtig figuur ...ammaai........ben echt benieuwt ...en zit hier op het topje van mijn stoel om dit te volgen :8:8:8......heb het al eens gezien ...maar in uw handen ...ben ik wel heel nieuwschierig :D:D:D

ben ook benieuw hoor is de eerste grote figuur een echte uitdaging :unsure:

... bij de ebay versie mankeren de creepy gele ogen eigen aan deze beesten is zien of ik erin slaag die weer te geven

864431328961663.jpg

Laatst bewerkt:
Is een mooie kit, 1 van de beste weerwolven in resin. Heeft eigenlijk niks te maken met American werewolf, dat is een naam gegeven door de persoon die ze gekopieert heeft. Dit stuk heet Moonsinger en is van Mark Newman, uitgebracht in 1998 in een editie van 250 exemplaren. Later is er nog een 2de run geweest.De originele kits waren in cold cast porcelain gegoten en redelijk zwaar. Ik heb er een stuk of 3 gebouwd en geschilderd. Helaas is dit een recast, want de echte paste perfect in elkaar en putty gebruiken was echt tot een minimum herleid. De prijs was toen ook zo'n 150 euro en er zat een genummerd certificaat bij.

Deze ga ik ook wel volgen.
Lijkt me een heel speciaal figuur te gaan worden.
Ben ook benieuwd naar je resultaten met de ogen.
Succes verder met de bouw- en schilderwerken.

Mark

lap! nog iets om te volgen!;)
cool beestje,zal wel volledig met de AB worden gedaan?

grt nicolas

welke basiskleur gebruikte je voor de weerwolf ?

ben het met je eens één van de beste weerwolven in resin, das de reden waarom ik hem wou

Is een mooie kit, 1 van de beste weerwolven in resin. Heeft eigenlijk niks te maken met American werewolf, dat is een naam gegeven door de persoon die ze gekopieert heeft. Dit stuk heet Moonsinger en is van Mark Newman, uitgebracht in 1998 in een editie van 250 exemplaren. Later is er nog een 2de run geweest.De originele kits waren in cold cast porcelain gegoten en redelijk zwaar. Ik heb er een stuk of 3 gebouwd en geschilderd. Helaas is dit een recast, want de echte paste perfect in elkaar en putty gebruiken was echt tot een minimum herleid. De prijs was toen ook zo'n 150 euro en er zat een genummerd certificaat bij.

Terug
Bovenaan