Toyota 88C-V
Ontdanks de bemerkingen over de getinte ruiten , die zeker waar zijn , heb ik toch gekozen om te proberen deze lichtjes te verdonkeren . Ik ben op Google veel fotos van deze wagen gaan bekijken en bijna allemaal hadden ze die getinte ramen . En zoals Tom schreef oogt het ook heel mooi bij deze wagen ; Een mooi contrast met de wit-blauwe kleuren van het koetswerk; Vandaar. Hoe ik ze hun kleurtje ga geven weet ik nog niet , maar van de folie ben ik wel afgestapt en het zal dus brushen worden met smoke of een ander kleurtje . We zullen zien na enkele probeersels wat het resultaat gaat worden. Ik ben zelf benieuwd.
Ondertussen is de motor samengebouwd en samen met het aandrijfwerk op het chassis geplaatst. Na de Ford GT40 van Fujimi en de Shelby Cobra van Revell is dit mijn eerste (auto) kit van Tamiya en ik heb er niets anders dan lof over te vertellen. Alles past perfect in elkaar , nergens heb ik tot hiertoe iets moeten aanpassen of bijwerken. Een plezier om te bouwen. Op de box hangt een sticker , zoals je kan zien op de foto , :" Tamiya Masterpiece Models". Ik weet niet waar dat op slaat maar voor iemand zoals ik die recht uit de doos bouwt is dit een perfecte kit en nog ruim gedetaileerd ook zonder er allerhande setjes nog te moeten aan toe voegen.
Een minpunt (?) , opmerking is mischien dat de gordels meegegoten zijn met de zetel . Gelukkig zullen die in het interieur niet opvallen , maar bij een volgend project ga ik zeker die gordels zelf maken of bijkopen .
mvg ; Sabre
de gedeeltelijk samengebouwde motor
Motor en aandrijving op het chassis geplaatst
Het eerste kleurtje ; Zwart op binnenkant van het koetswerk
Grz; Sabre