Gekocht in promotie op de Nationals te Affligem met de intentie om deze te bouwen terwijl ik op de stand aanwezig ben van mijn club.
Deze kit is in feite een Renault AG zoals eerder uitgebracht als "Taxi de la Marne" maar met dit verschil dat in deze kit er geen overkapping is voor de chauffeur.
Merk bouwdoos: ICM n° 35658
Schaal: 1/35
Type: plastiek en rubberen banden
4 grijze sprues, 1 klare en rubberen banden.
Nadeel ICM: veel uitwerppunten die soms diep in het plastiek liggen.
Instructies zijn duidelijk en je ziet dat er redelijk aandacht is voor detail.
Het mag dan op een beurs zijn, op een beperkte oppervlakte en met beperkte middelen maar we zijn vertrokken en het ging redelijk goed.
Redelijk wat opkuiswerk als je het heel proper wil houden. Fase 1 en 2: opbouw chassis en verlijming met de spatborden. Je kan zien dat je eerst zelf een gat moet boren in de treeplank en je doet dit beter bij het begin, voordat je de delen verlijmd.
Gebruikte lijm is Tamiya flesje met donkergroen dopje en deze met het witte dopje. Die laatste is zo vluchtig niet maar sterker.
Fase 3 en 4: opbouw carrosserie. ook hier 2 gaten te boren dat je dus beter op voorhand doet.
Zowel aan de spatborden als aan de carrosserie delen is opvullen of wegwerken van uitwerppunten nodig.
Fase 5 en 6: versterking van het chassis waar de motor moet komen en verlijming van de carrosserie (de marriage) met het chassis.
Hier goed opletten want aan de achterste spatborden zijn twee lange pinnetjes die in de bovenste van de 2 gaatjes in de body (de kleinste) moeten komen, anders hangt je carrosserie maar ergens te zweven boven je chassis.
Voorlopig is dit alles en we zien wel voor een volgende update want dit is in feite project 5 op mijn werkbank.
Deze kit is in feite een Renault AG zoals eerder uitgebracht als "Taxi de la Marne" maar met dit verschil dat in deze kit er geen overkapping is voor de chauffeur.
Merk bouwdoos: ICM n° 35658
Schaal: 1/35
Type: plastiek en rubberen banden
4 grijze sprues, 1 klare en rubberen banden.
Nadeel ICM: veel uitwerppunten die soms diep in het plastiek liggen.
Instructies zijn duidelijk en je ziet dat er redelijk aandacht is voor detail.
Het mag dan op een beurs zijn, op een beperkte oppervlakte en met beperkte middelen maar we zijn vertrokken en het ging redelijk goed.
Redelijk wat opkuiswerk als je het heel proper wil houden. Fase 1 en 2: opbouw chassis en verlijming met de spatborden. Je kan zien dat je eerst zelf een gat moet boren in de treeplank en je doet dit beter bij het begin, voordat je de delen verlijmd.
Gebruikte lijm is Tamiya flesje met donkergroen dopje en deze met het witte dopje. Die laatste is zo vluchtig niet maar sterker.
Fase 3 en 4: opbouw carrosserie. ook hier 2 gaten te boren dat je dus beter op voorhand doet.
Zowel aan de spatborden als aan de carrosserie delen is opvullen of wegwerken van uitwerppunten nodig.
Fase 5 en 6: versterking van het chassis waar de motor moet komen en verlijming van de carrosserie (de marriage) met het chassis.
Hier goed opletten want aan de achterste spatborden zijn twee lange pinnetjes die in de bovenste van de 2 gaatjes in de body (de kleinste) moeten komen, anders hangt je carrosserie maar ergens te zweven boven je chassis.
Voorlopig is dit alles en we zien wel voor een volgende update want dit is in feite project 5 op mijn werkbank.