Hoofdsponsor

1/144 Type XXI with interior...

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
OOB
BOUWBUDGET
Prijs van de kit en de verfjes
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt.

dancooper

Well-known member
Registered
Dag beste mensen, zoals jullie wellicht weten heb ik een nogal duistere periode achter de rug met heel wat psychische en financiële problemen. Sedert enkele maanden zijn de financiële beslommeringen dan wel achter de rug maar het psychische aspect is nog niet helemaal je dat.
Tijdens de periode dat het forum offline was heb ik een aantal kits gekocht, en een kit die al jaren in mijn voorraad lag ook begonnen, zonder de intentie een bouwverslag te maken.

Hierbij volgt dan het bouwverslag van een kit waar ik al enkele weken aan bezig ben, ik werk er niet elke dag aan maar hier en daar sporadisch een beetje.

Op zich is de kwaliteit van de kit best wel nog OK voor iets uit 1992, mijn doos is er eentje uit de batch van 2011 maar in 2022 is die blijkbaar opnieuw uitgebracht met "new parts", welke stukken vernieuwd zijn weet ik echter niet.
Wat NIET ok is in de kit is de bouwbeschrijving, ik vermoed dat Revell het originele bestand van de bouwbeschrijving verloren is en dat ze ergens een exemplaar opnieuw hebben moeten inscannen want de bouwbeschrijving is formaat A5 (eigenlijk A4 dubbelgevouwen en geniet) :

Wat de leesbaarheid voor niet zo'n jeugdige ogen uiteraard niet ten goede komt... gewoon pincet ter referentie.

Voorlopig ben ik dus zover geraakt :

De gebruikte verf is voor het eerst van het merk Lifecolor.

Wordt vervolgt...

Laatst bewerkt:
En ook hier is er enige voortgang te melden.
Momenteel ligt de laatste module van het interieur op stapel, zijnde de machinekamer.
Bij het manipuleren van het interieur brak dit helaas alweer in twee stukken, het is niet de eerste keer en komt omdat de modules met CA aan elkaar vastzitten, het is immers zo goed als onmogelijk om eerst de onderdelen te lijmen en achteraf pas te schilderen.

Maar goed, de romp (want spoedig zal ik die stukken ook nodig hebben heeft alvast een eerste laagje verf gekregen, na het samenstellen zal er natuurlijk nog geretoucheerd moeten worden.
Zover zijn we op dit ogenblik :
IMG-1073.jpg

Wordt vervolgd...

Terug
Bovenaan