Deze kit heb ik al aardig wat werk aan verricht. Deze staat uitgebreider op modelbrouwers.nl.
Wat is er al aan gebeurd:
1) rescribing - niet alles, wel de grote lijnen.
2) interieur en cockpit gemonteerd. Aangezien ik model toe ga zetten heb ik enkel de cockpit basiskleur gegeven, door de gefumeerde canopy valt er hier ook weinig van te zien dus detailschilderen laat ik eveneens achterwege
3) romp gemaakt
4) preshade
5) onderkant in de verf gezet
Ik maak dit model voor de vorm, dus zal extra tijd in het airbrushen steken, wordt een (quasi)-OOB-bouw. Zeker rond de motorgondels kan je wat verweren, door het tiltmechanisme is dat een redelijk vuil hoekje.
Een Ar 234 heb ik er naast gezet om het wat in perspectief te kunnen bekijken
Rudimentair past alles wel - geen al te grote pas-problemen. Mits wat aandachtig werken is hier iets moois van te maken. Het is geen al te lange kit, maar breed is hij wel, zeker met de rotors
De ruwbouw:
en al direct een probleem gezien in m'n constructiewijze:
bij assemblage van de romp had ik best gezorgd voor versteviging van de onderste naad. Hier is op de een of andere manier de plastic véél dunner waardoor hier de verlijming het niet gehouden heeft. Nadeel van "iets te snel" te willen bouwen.
Dit ga ik oplossen door nieuwe verlijming + klein laagje putty. Hopelijk houd de onderkant het dan wel. Volgende stappen in de montage zijn een lichte putty-kuur voor de vleugelbevestiging met de romp en het afwerken van de rotoren met putty. Hier blijf ik bij dat Italeri op vlak van montage van de rotoren de mist is ingegaan.
Als je de motoren in de opwaartse positie zet moeten de flaps naar beneden, dit is niet voorzien in de kit dus als je het aandurft kan je deze afsnijden en herpositioneren.
zicht op de flaps: deze heb ik uitgesneden, daarna opgekuist en de kier die ontstaat opgevuld met sprue en putty, daarna opgeschuurd.
zicht hoe ik denk de flaps af te werken: de opening ga ik met stuk plastic strip toemaken. Als ik referentiebeelden goed analyseer zou er bij uitklappen flaps een beschermstrip meekomen...
detail van de afwerking van de flaps met plastic strip
Na afwerken van de primer en correcties aangebracht te hebben in de preshade: zo ziet ie er dan uit:
Na de preshade de onderkant is in de verf gezet:
detail van de staartsectie:
Matig tevreden van het resultaat...
Tot zover deze bouw, volgende update: de toplaag, detailafwerking (zwarte details, wheelbays, landing-gear,...), laagje glanslak en decals.
Wat is er al aan gebeurd:
1) rescribing - niet alles, wel de grote lijnen.
2) interieur en cockpit gemonteerd. Aangezien ik model toe ga zetten heb ik enkel de cockpit basiskleur gegeven, door de gefumeerde canopy valt er hier ook weinig van te zien dus detailschilderen laat ik eveneens achterwege
3) romp gemaakt
4) preshade
5) onderkant in de verf gezet
Ik maak dit model voor de vorm, dus zal extra tijd in het airbrushen steken, wordt een (quasi)-OOB-bouw. Zeker rond de motorgondels kan je wat verweren, door het tiltmechanisme is dat een redelijk vuil hoekje.
Een Ar 234 heb ik er naast gezet om het wat in perspectief te kunnen bekijken
Rudimentair past alles wel - geen al te grote pas-problemen. Mits wat aandachtig werken is hier iets moois van te maken. Het is geen al te lange kit, maar breed is hij wel, zeker met de rotors
De ruwbouw:
en al direct een probleem gezien in m'n constructiewijze:
bij assemblage van de romp had ik best gezorgd voor versteviging van de onderste naad. Hier is op de een of andere manier de plastic véél dunner waardoor hier de verlijming het niet gehouden heeft. Nadeel van "iets te snel" te willen bouwen.
Dit ga ik oplossen door nieuwe verlijming + klein laagje putty. Hopelijk houd de onderkant het dan wel. Volgende stappen in de montage zijn een lichte putty-kuur voor de vleugelbevestiging met de romp en het afwerken van de rotoren met putty. Hier blijf ik bij dat Italeri op vlak van montage van de rotoren de mist is ingegaan.
Als je de motoren in de opwaartse positie zet moeten de flaps naar beneden, dit is niet voorzien in de kit dus als je het aandurft kan je deze afsnijden en herpositioneren.
zicht op de flaps: deze heb ik uitgesneden, daarna opgekuist en de kier die ontstaat opgevuld met sprue en putty, daarna opgeschuurd.
zicht hoe ik denk de flaps af te werken: de opening ga ik met stuk plastic strip toemaken. Als ik referentiebeelden goed analyseer zou er bij uitklappen flaps een beschermstrip meekomen...
detail van de afwerking van de flaps met plastic strip
Na afwerken van de primer en correcties aangebracht te hebben in de preshade: zo ziet ie er dan uit:
Na de preshade de onderkant is in de verf gezet:
detail van de staartsectie:
Matig tevreden van het resultaat...
Tot zover deze bouw, volgende update: de toplaag, detailafwerking (zwarte details, wheelbays, landing-gear,...), laagje glanslak en decals.