Ik ga de V.W.T1.Samba bus maken.
Zie foto';
De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.
Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.
VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.
Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".
Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.
Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.
Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.
De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.
- Type: Transporter
- Jaartal: 1962 (D)
- Motorkracht: 37 PS
- Snelheid: 80 km/u
Details bouwdoos.
Door de beweegbare portieren in de bouwdoos is het ruime interieur zeer goed zichtbaar.
Aangezien er grote vraag naar deze auto in zowel de VS als Europa was kan met deze bouwdoos de Amerikaanse en Europese versie gebouwd worden.
Specificaties:
- Schaal: 1:24
- Onderdelen: 173
- Lengte: 18,1 cm
- Niveau: 5
- Decals: Authentieke transfers met sierstrips en diverse kentekens (D, NL, F, GB en USA)
- Carrosserie uit meerdere delen
- Gedetailleerd interieur met instrumentenbord en zitbanken
- Beweegbare portieren en achterklep
- Beweegbare voorwielsturing
- Dak naar keuze gesloten te bouwen, of met samengeklapt vouwdak
- Motorimitatie
- Draaibare wielen
- Europese en Amerikaanse schokdemperuitvoeringen
- Verchroomde wieldoppen, deurhendels, ruitenwissers en siermotief vooraan
Ik probeer de V.W.T1.Samba. zo orgineel mogelijk te maken.
Ik wens iedereen succes met de bouw van zijn project en de wedstrijd.
Zie foto';
De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.
Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.
VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.
Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".
Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.
Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.
Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.
De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.
- Type: Transporter
- Jaartal: 1962 (D)
- Motorkracht: 37 PS
- Snelheid: 80 km/u
Details bouwdoos.
Door de beweegbare portieren in de bouwdoos is het ruime interieur zeer goed zichtbaar.
Aangezien er grote vraag naar deze auto in zowel de VS als Europa was kan met deze bouwdoos de Amerikaanse en Europese versie gebouwd worden.
Specificaties:
- Schaal: 1:24
- Onderdelen: 173
- Lengte: 18,1 cm
- Niveau: 5
- Decals: Authentieke transfers met sierstrips en diverse kentekens (D, NL, F, GB en USA)
- Carrosserie uit meerdere delen
- Gedetailleerd interieur met instrumentenbord en zitbanken
- Beweegbare portieren en achterklep
- Beweegbare voorwielsturing
- Dak naar keuze gesloten te bouwen, of met samengeklapt vouwdak
- Motorimitatie
- Draaibare wielen
- Europese en Amerikaanse schokdemperuitvoeringen
- Verchroomde wieldoppen, deurhendels, ruitenwissers en siermotief vooraan
Ik probeer de V.W.T1.Samba. zo orgineel mogelijk te maken.
Ik wens iedereen succes met de bouw van zijn project en de wedstrijd.