Een nieuw project voor een echte liefhebber van de WWII duikboten gaat intussen ook hier geplaatst worden. Het lijkt mij leuk om dit project ( ik heb inmiddels al een aantal keren deze uboot gebouwd ) hier te plaatsen. Ik persoonlijk vind dit nog steeds de mooiste duikboot welke zeker in die tijd bestond. Er zitten mooie vormen in en deze gaven deze duikboot haar typische gedaante erin. Dit project gaat lopen naast de neuschwabenland welke niet gestopt is. Dus hopelijk kan ik met dit project laten zien dat je met de sandwich bouwwijze in principe bijna alles kunt creëren mits je maar doorzetting en fantasie hebt. Ik heb wel een voordeel in dit project en dat is dat ik de ontwerp tekeningen nog steeds in mijn bezit heb te samen met genoeg naslagwerk en ( mag ik wel schrijven ) enige ervaring in dit schip.
Ik heb wel de tekeningen moeten omzetten naar schaal 1:48 ( de schaal waar ze in wordt gebouwd ). Maar met mijn printer was dit geen enkel probleem. De werktekeningen zijn ontworpen in schaal 1:72. Dus ik zal binnenkort beginnen met het plaatsen van de constructie van deze bijzondere duikboot uit WWII.
De originele werktekeningen in schaal 1:72 door mij ontworpen in 2007/2008.
Ik heb wel de tekeningen moeten omzetten naar schaal 1:48 ( de schaal waar ze in wordt gebouwd ). Maar met mijn printer was dit geen enkel probleem. De werktekeningen zijn ontworpen in schaal 1:72. Dus ik zal binnenkort beginnen met het plaatsen van de constructie van deze bijzondere duikboot uit WWII.
De originele werktekeningen in schaal 1:72 door mij ontworpen in 2007/2008.
Laatst bewerkt door een moderator: