Hoofdsponsor

1/24 vw beetle race car die cast [WIP]

• Onderwerp starter Onderwerp starter toerist58
  • Startdatum Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
T

toerist58

Guest
Beste leden.
Ik weet niet of een die-cast hier past.
Ik heb de laatste tijd zin om te bouwen, maar heb eigenlijk bijna of geen tijd.
Dus ik dacht ik neem een die-castje en verlaag hem wat.
Maar zoals jullie dat wel kennen kwam van het beetje verlagen het idee een race auto te maken.

Ondertussen ben ik al 6maanden bezig aan dit project. Dit is dan ook mijn eerste build.

bij aankoop.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

grtz tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst wilde ik gewoon verlagen.
Dan kwam de keuze van de wielen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tom

En toen kwam het slopen.
Ik vergeet wel eens foto's te nemen.

Het idee is de motor achteraan te plaatsen.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
Vlakke deurpanelen.
attachment.jpg

Jaren geleden hadden we bij IPMS Gent een clublid die niets anders deed dan het ombouwen van dergelijke die-cast voertuigen en ik herinner me dat wij, de gewone plastiek en resin bouwers, er steeds vol bewondering naar keken hoe die kerel er in slaagde om een metalen voertuig om te bouwen.
Dit is zeker modelbouw en laat ons maar gerust kennis maken met de technieken die je hier op toepast.
Wat mij betreft zou ik zeggen: goed bezig, keep it up!!!

Wees maar zeker dat dat hier past!!
Heel mooie ombouw die je laat zien, en voor een 1ste model, meteen een hele uitdaging.
Vooral je interieurtje ziet er heel knap uit. Het is namelijk totaal niet vanzelfsprekend om een rolkooi te gaan maken die op de millimeter past.
Ik heb namelijk ooit eens een die cast verbouwd tot rally wagen dus ik spreek uit ervaring.
Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben voor de wielen, ik vind die laatste set er heel mooi onder staan.
Doe zo verder, mijn aandacht heb je.

Het is weer een tijdje geleden.
Werk zoveel dat ik weinig tijd heb. En door ineens zo een groot project te doen ondervond ik dat ik geen skills heb en het liever sneller zie vooruit gaan.

Dus na wat kleine projecties met andere die-cast, onderdelen en andere kits kopen. Ben ik terug aan de beetle begonnen.
Indien interesse kan ik wel foto's van de andere projecties posten.

Dus terug de beetle. Ondertussen een stuur met schakeflaps gemaakt, een widebody, een spoiler en spoilertjes voor de spieges.
Wilde eerst een spoiler maken met lucht inlaten. Maar eens hij bijna klaar was vond ik het niets.
Aan de WB is nog veel werk maar zo zie je wat het resultaat moet zijn. Maar eerst nog veel schuren en opvullen.

attachment.php

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.php
attachment.php
attachment.jpg attachment.jpg

Zo dat was het dan weer.

Terug
Bovenaan