Hoofdsponsor

1/24 VW Sambabus

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
gemiddeld
BOUWWIJZE
wat er in de doos zit
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
vanaf het begin.
COMMENTAREN
ja

Debart

Well-known member
Registered
Ben weer terug, heb een tijd niet veel zin gehad om te bouwen en maak niks af en heb zitten denken
om te stoppen met modelbouw maar dat is geen optie en heb er weer zin in en ga met de VW.samba bus beginnen met een frisse start.
heb de VW al eerder gemaakt.

Foto,s bouwdoos en onderdelen.

mini_DSCN2081.JPG

Bijlagen

• mini_DSCN2082.JPG
    mini_DSCN2082.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 0
  • mini_DSCN2083.JPG
    mini_DSCN2083.JPG
    48,4 KB · Weergaven: 0
  • mini_DSCN2084.JPG
    mini_DSCN2084.JPG
    54,1 KB · Weergaven: 0
  • mini_DSCN2085.JPG
    mini_DSCN2085.JPG
    42,7 KB · Weergaven: 0
Even een bouwdipje gehad? Leuk dat je de draad weer opneemt. Succes met de Sambabus. Lijkt me een mooi projectje.

Ben weer terug, heb een tijd niet veel zin gehad om te bouwen en maak niks af en heb zitten denken
om te stoppen met modelbouw maar dat is geen optie en heb er weer zin in en ga met de VW.samba bus beginnen met een frisse start.
heb de VW al eerder gemaakt.

Foto,s bouwdoos en onderdelen.

Bekijk bijlage 440868
Heb die ook al gebouwd. Valt niet mee. Ondertussen het model van Hasegawa gekocht, is simpeler en meer doordacht. Veel succes. Willy.

Top dat je deze gaat bouwen, heb deze ook nog in de voorraad liggen. Veel succes
Heb die ook al gebouwd. Valt niet mee. Ondertussen het model van Hasegawa gekocht, is simpeler en meer doordacht. Veel succes. Willy.

Hoezo valt deze niet mee ?

Greetzzzz Modest

Mooi om je hier weer eens te zien Bart!
En die bouwdip hebben we allemaal al meegemaakt, echter dat sluimerende virus kom je niet vanaf😁

Leuk dat je de Samba bus gaat meken, succes.

Fred

Top dat je deze gaat bouwen, heb deze ook nog in de voorraad liggen. Veel succes

Hoezo valt deze niet mee ?

Greetzzzz Modest
De kant waar die 2 zijdeuren zitten is verschillende keren weer opengebroken . Als je die deuren openlaat zal je dat probleem niet hebben. Willy.

Bedankt voor de reactie,s, voel me meteen weer welkom.
Ben met de bodem bezig, de body maak ik onder groen en boven wit en die wordt gespoten, de binnenkant r
endergelijke wordt met de hand geschilderd, is voor rustgevend, foto,s volgen.

Welkom terug Bart, gek genoeg loop ik ook al een hele tijd rond met een idee betreffende een Samba (of eigenlijk 2), daarom heb ik alvast een "lange termijn"-reservatie geplaatst bij een kit die Beyond te koop had.
(Heb ook al een paar fotootjes van google gehaald als inspiratie voor mijn plan die al jaaaaren aan het rijpen is...)

Met andere woorden, ik zal dus zeker heel erg volgen :-D

Tof weer wat te horen van u Bart en veel plezier in de bouw van deze toffe samba bus

Hoi leuk om te horen pascal en dany.

Heb de ponderdelen in de primer gezet een paar dagen geleden, vanmiddag heb ik een stukje afgeplakt om te kijken of ik er de primer eraf trek en dat was dus, heb de body met andere primer gespoten, een witte primer, en die laat ik mooi zitten aan de bovenstuk zit er strak op en straks als de groene er op zit spuit ik er vernis op dus is het zonde om straks met witte verf over te gaan.

zie foto waar het proefstukje heb gedaan met de tape.

mini_DSCN2093.JPG

foto;s body wit.

mini_DSCN2086.JPG

foto onderkant bodem, is nog niet klaar.

mini_DSCN2091.JPG

Inog niet veel maar dat komt wel.

Bijlagen

• mini_DSCN2088.JPG
    mini_DSCN2088.JPG
    56 KB · Weergaven: 1
  • mini_DSCN2087.JPG
    mini_DSCN2087.JPG
    55,7 KB · Weergaven: 2
Bedankt, heb ondertussen de body onder rood gespoten, was bedoeling groen maar toch maar rood gespoten.

Bijlagen

• mini_DSCN2094.JPG
    mini_DSCN2094.JPG
    33,1 KB · Weergaven: 22
  • mini_DSCN2095.JPG
    mini_DSCN2095.JPG
    18,9 KB · Weergaven: 22
  • mini_DSCN2096.JPG
    mini_DSCN2096.JPG
    31,4 KB · Weergaven: 23
Wel erg low-resolution foto's hoor Bart, maar ik denk dat het er wel goed uit zal zien.

Ik zal morgen andere foto,s maken van de bus, mischien krijg ik ze dan beter.

Terug
Bovenaan