G
Grendel
Guest
Maar weer eens eentje vanaf hier!
nou had ik oorspronkelijk bedacht om wat te laten zien van dit apparaat:
maar helaas had ik behoorlijk wat meningsverschillen met de plakkers die er na boel veel lagen oplosspul nog steeds zo uitzagen:
met als gevolg:
en aansluitend:
...waardoor het apparaat voor nu wederom in droogstand staat dus dat moet nog maar efkes op zich laten wachten
wat gaart 'ie dan dus wèl laten zien deze keer?
een AS-90!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
De AS-90 (wat staat voor Artillery System for the 1990s en met als officiele naam "Gun Equipment 155 mm L131") is een licht bepantserd artilleriestuk in gebruik bij het Britse leger en vergelijkbaar met de PzH 2000 van onze oosterburen.
Het voertuig werd voor het eerst ingezet in 1993 en verving de fv433 abbot:
en de m109:
de AS-90 werd ontworpen en gebouwd door de Vickersfabrieken en tussen 1992 en 1995 werden er 179 opgeleverd.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
een modern rupsding dus en hoewel ik nagenoeg al m'n rupstoestanden aan de kant heb gedaan wegens eigenlijk altijd ruzie met de tracks (die dingen willen maar niet realistisch overkomen for some reason) had ik voor dit apparaat al zoveel extraatjes in huis dat ik heb besloten 'm maar gewoon in mekander te plakselen.
ooit in een ver verleden al eens eerder gebouwd en dan recht uut den doos waardoor ik eigenlijk wel wist waar de lastigheden zaten bij het bouwen van dit ding dus al met al een vrij probleemloze bouw.
...maar ik loop wat op de zaken vooruit natuurlijk
wat gaat 'ie precies mishandelen deze keer?
well, this ding:
een al iets oudere kit van trumpeter uit hun grijze-dozen-fase en uitgebracht ergens begin 2000. de inhoud is vrij voorspelbaar want zoals gebruikelijk een stapel sproetjes:
boekie:
behang en wat gaas:
en vooral ook deze dingen:
buiten dat het altijd heldingen zijn om een beetje lekker te bewerken zijn deze dropveters ook nog eens gekromd waardoor ze qua bruikbaarheid niet heel erg lekker scoren zeg maar.
tijd voor een SM-setje dus!
9 sproetjes, 72 onderdelen per sproei en al gauw weer een avondje of wat extra bouw"plezier" :mrgreen:
nou ja, en als je dan toch bezig bent...
het gebruikelijke setje ijzerwerk:
en natuurlijk een mooie glimmende knalpijp:
zo, weer even een paar avondjes van de straat :cheesygrin:
dames en dingessen, hij doet een AS-90!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Zoals ik net al schreef is dit een kit met wat "quirks" maar als je een beetje goed kijkt en wat proefpaswerk doet is het allemaal niet heel erg lastig om de potentiele problemen op tijd in de peiling te hebben en al met al is het een vrij eenvoudig te bouwen kit.
zoals gebruikelijk hou ik me ook deze keer weer niet zo heel erg aan de volgorde van het bouwboekie en heb ik eerst de grote delen in mekander geplakt:
zodat al snel te zien was hoe groot dit apparaat eigenlijk is. vervolgens aan de slag met alles wat er voor de PE verwijderd moest worden verwijderen (joh!) en aansluitend hier en daar wat dingetjes aangepast met eigen materiaal:
de grote PE-werkzaamheden uitgevoerd:
de boel een beetje opgevuld met spul uit de aankleedkist:
en tijd voor het betere SM-werk!
niet alleen zo'n 650 aanhechtpunten maar dus ook nog eens 2 extra gietdingessen per "rekje" dus reken maar gauw op een 800 keer snijden...
maar tjah..:
't ziet er dus wel boel veel grapvol uit uiteindelijk!
en wat blaren hier en daar...:
moet je d'r dan dus alleen wel voor over hebben :cheesygrin:
uurtje of wat snijwerk, litertje of wat aan koffie, zere, verkrampte vingers met wat blaren maar uiteindelijk...:
...heb je dan een paar eierhouders vol met stukkies :roll:
en dan denk je klaar te zijn, maar nee hoor...:
...eerst nog even alle geleiders op de rekkies plakken :roll:
maar ach, met al dat werk achter de rug is het vervolgens gelukkig niet al te veel werk om de hele boel te assemblagieren wegens da's allemaal klik-en-klaarwerk en dat stuk op de voorgrond was ongeveer een kwartierje werk:
ach, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen....
toedels!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
g. out!
nou had ik oorspronkelijk bedacht om wat te laten zien van dit apparaat:
maar helaas had ik behoorlijk wat meningsverschillen met de plakkers die er na boel veel lagen oplosspul nog steeds zo uitzagen:
met als gevolg:
en aansluitend:
...waardoor het apparaat voor nu wederom in droogstand staat dus dat moet nog maar efkes op zich laten wachten
wat gaart 'ie dan dus wèl laten zien deze keer?
een AS-90!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
De AS-90 (wat staat voor Artillery System for the 1990s en met als officiele naam "Gun Equipment 155 mm L131") is een licht bepantserd artilleriestuk in gebruik bij het Britse leger en vergelijkbaar met de PzH 2000 van onze oosterburen.
Het voertuig werd voor het eerst ingezet in 1993 en verving de fv433 abbot:
en de m109:
de AS-90 werd ontworpen en gebouwd door de Vickersfabrieken en tussen 1992 en 1995 werden er 179 opgeleverd.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
een modern rupsding dus en hoewel ik nagenoeg al m'n rupstoestanden aan de kant heb gedaan wegens eigenlijk altijd ruzie met de tracks (die dingen willen maar niet realistisch overkomen for some reason) had ik voor dit apparaat al zoveel extraatjes in huis dat ik heb besloten 'm maar gewoon in mekander te plakselen.
ooit in een ver verleden al eens eerder gebouwd en dan recht uut den doos waardoor ik eigenlijk wel wist waar de lastigheden zaten bij het bouwen van dit ding dus al met al een vrij probleemloze bouw.
...maar ik loop wat op de zaken vooruit natuurlijk
wat gaat 'ie precies mishandelen deze keer?
well, this ding:
een al iets oudere kit van trumpeter uit hun grijze-dozen-fase en uitgebracht ergens begin 2000. de inhoud is vrij voorspelbaar want zoals gebruikelijk een stapel sproetjes:
boekie:
behang en wat gaas:
en vooral ook deze dingen:
buiten dat het altijd heldingen zijn om een beetje lekker te bewerken zijn deze dropveters ook nog eens gekromd waardoor ze qua bruikbaarheid niet heel erg lekker scoren zeg maar.
tijd voor een SM-setje dus!
9 sproetjes, 72 onderdelen per sproei en al gauw weer een avondje of wat extra bouw"plezier" :mrgreen:
nou ja, en als je dan toch bezig bent...
het gebruikelijke setje ijzerwerk:
en natuurlijk een mooie glimmende knalpijp:
zo, weer even een paar avondjes van de straat :cheesygrin:
dames en dingessen, hij doet een AS-90!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Zoals ik net al schreef is dit een kit met wat "quirks" maar als je een beetje goed kijkt en wat proefpaswerk doet is het allemaal niet heel erg lastig om de potentiele problemen op tijd in de peiling te hebben en al met al is het een vrij eenvoudig te bouwen kit.
zoals gebruikelijk hou ik me ook deze keer weer niet zo heel erg aan de volgorde van het bouwboekie en heb ik eerst de grote delen in mekander geplakt:
zodat al snel te zien was hoe groot dit apparaat eigenlijk is. vervolgens aan de slag met alles wat er voor de PE verwijderd moest worden verwijderen (joh!) en aansluitend hier en daar wat dingetjes aangepast met eigen materiaal:
de grote PE-werkzaamheden uitgevoerd:
de boel een beetje opgevuld met spul uit de aankleedkist:
en tijd voor het betere SM-werk!
niet alleen zo'n 650 aanhechtpunten maar dus ook nog eens 2 extra gietdingessen per "rekje" dus reken maar gauw op een 800 keer snijden...
maar tjah..:
't ziet er dus wel boel veel grapvol uit uiteindelijk!
en wat blaren hier en daar...:
moet je d'r dan dus alleen wel voor over hebben :cheesygrin:
uurtje of wat snijwerk, litertje of wat aan koffie, zere, verkrampte vingers met wat blaren maar uiteindelijk...:
...heb je dan een paar eierhouders vol met stukkies :roll:
en dan denk je klaar te zijn, maar nee hoor...:
...eerst nog even alle geleiders op de rekkies plakken :roll:
maar ach, met al dat werk achter de rug is het vervolgens gelukkig niet al te veel werk om de hele boel te assemblagieren wegens da's allemaal klik-en-klaarwerk en dat stuk op de voorgrond was ongeveer een kwartierje werk:
ach, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen....
toedels!
_______________________________________________________
_______________________________________________________
g. out!