Hoofdsponsor

WW II US Fighter Pilot (voor RC vliegtuig) [WIP]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Voor mij een reus, en een serieuze uitdaging.

De figuur is 30 cm groot en moet in een RC Mustang (Europees theater) en het is een vrienden dienst, niet dat iemand denk dat ik met RC vliegtuigen ben begonnen.

Ze is gemaakt uit een soort licht plastiek en niet echt goed gedetailleerd (mijn normen), de afwerking is pover, de gietmal lag waarschijnlijk ook niet juist. Heb dus twee avonden besteed aan het zuiver maken, naden wegwerken en putjes opvullen.
De resterende foutjes zal ik dus met verf camoufleren.

Indien iemand kleuren foto's heeft van Amerikaanse piloten WW II zou me dat een hoop zoekwerk besparen waarvoor ik zeer dankbaar ben.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

Ik schuif toch weer mee aan hoor Jan.
Ben benieuwd wat ik hier weer kan van opsteken ?

Mark

Red-Tails-Review.jpg

6a00e553cb00e488340148c7035cd0970c-pi.jpg

@ bert65, hartelijk bedankt. De onderste foto is exakt de figuur die geschilderd moet worden.

Grtx Jan

klasse die figuur man, mooi geschilderd mag zo in mn spitfire van parkzone !!!

dit zijn mustangpiloten

Cc76A1.jpg
ThwmzU.jpg

je ziet je figuur is dik ok , mooi werk ;)

@ Karel47, figuur is een foto geleverd door Bert65 die voor mijn vriend staat nog in de startblokken zal er niet zo veel tijd in steken als in een vitrine figuur maar ik beloof het deftig te doen. Het proces kan je hier volgen.

Grtx Jan

Sorry, ik vergeet tijdens het schilderen foto's te maken.
De eerste lagen verf zijn aangebracht op het hoofd, in acryl met de borstel.
op de foto's zie ik nog verschillende kleine foutjes die je met het blote oog niet ziet, het hoofd alleen is 6 cm dit is bijna zo groot als een figuur die ik normaal schilder.

Vragen en voorstellen, doe maar.

Grtx Jan

Ziet er met mijn beperkt zicht heel realistisch uit Jan.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Bedankt voor de reacties.
het leer van de vest geschilderd met Red Leather, Leather Brown, Ochre Brown en Black alles AV.
Is iets te mat en krijgt dus nog een laagje semi vernis en eventueel enkele verbeteringen.

999x500-1.jpg

Grtx Jan

Inderdaad, misschien iets te mat, maar de kleur is er "bonk" op Jan.
Dus beetje semi gloss erover en op naar het vervolg...

Mark

De kleur van de vest is momenteel oké, ook al geeft de foto nog een tamelijk matte weergave.
Heb gisteren de reddingsvest geschilderd, hiervoor heb ik twee verschillende foto's gebruikt.
1 uit een museum met replica kleren en 1 met gebruikte uitrusting stukken

attachment.jpg attachment.jpg

de figuur baseert op de linker foto denk ik, de rechtse is authentieker en volgens mij ook correcter.
Zoals gezegd de figuur dient voor een RC vliegtuig en zeer veel tijd in ombouw wil ik niet steken ze zal dus moeten dienen.

attachment.jpg

Voor de reddingsvest heb ik Sol Yellow van Scale color en Light orange van AV gebruikt als basis, opgelicht met Dark Sand van AV licht schaduw aangebracht met Orange Brown van AV. De fijne lijnetjes zijn met Burnt Umber AV Air aangebracht.
Het groene beschermstuk onder de gesp is Yellow olive van AV Air

Als volgende zijn de riemen van het valscherm en het zuurstofmasker aan de beurt.

Grtx Jan

Met dank aan het weer.
Toch maar eerst de broek gedaan met Yellow Olive en Olive Green van AV opgelicht met Sol Yellow van Scale Color en schaduwen met Olive Green en Black van AV

De riemen en het valscherm grondlaag gegeven met Dark Sand van AV

1000x800.jpg

Grtx Jan

"Lang leve het weer...". Euh, nee toch maar niet, maar de schilderwerken, Jan...WOW, gewoonweg WOW.
Echt geslaagde kleurencombinatie Jan.
Zoals je zelf ook al aangeeft is het "maar" voor een RC vliegtuig, maar desalniettemin.gewoon prachtig.
Op naar het vervolg.

Mark

Hij is af, niet echt mijn ding en reuzegroot voor mijn doen.
Geschilderd met het penseel in Acryl 300 mm groot in een of ander soort plastiek.
Moet dienen voor een vriend zijn Mustang

Grtx Jan

Waaw, mooi hoor!!
Is deze figuur in een soort van latex gegoten?
Heb zo'n buste geschilderd (moet het eigenlijk nog afwerken :8 ), maar was een miserie om te schilderen...

Is een soort wit plastiek, ondergrond is een gewone primer uit de Brico.
voordien goed afgewassen met sunlight handzeep.

Grtx Jan

Terug
Bovenaan